بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی

بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی

بهره‌برداری-از-سیستم‌های-یکپارچه-انرژی-با-در-نظر-گرفتن-ماشین‌های-برقی بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی نوع فایل:word (قابل ویرایش)تعداد صفحات :122 صفحه چکیده :در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گازطبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه بهرشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید ومصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود.در این سیستمها از حاملهای مختلف انرژی به جای تمرکز بر یک حامل خاص جهتتولید انواع انرژی های قابل مصرف استفاده می شود. علاوه بر پیشرفت هایی کهدر زمینه تولید توان صورت گرفته است در سمت مصرف کنندگان نیز تغییرات زیادیدر مقدار و شیوه مصرف انرژی صورت پذیرفته است. یکی از این تغییرات ظهورخودروهای الکتریکی به چرخه مصرف انرژی می باشد. پیشرفت و توسعه این نوعخودروها در سالیان اخیر بدلایل مختلف از جمله افزایش آلودگی هوا مورد توجهبسیاری از کشورها قرار گرفته است. لذا قبل از ورود این بازیگران جدید عرصهمصرف انرژی، بررسی تاثیرات این نوع خودروها بر وضعیت بازار جدید انرژی امریاجتناب ناپذیر است. علاوه بر این مسئله انرژی های نو نیز به عنوان راه کاردیگری جهت افزایش راندمان اقتصادی در این مقاله آورده شده است. عباراتکلیدی: سیستم‌های یکپارچه انرژی، حاملهای انرژی، مبدل حرارت و الکتریسیته،بهینه‌سازی مصرف انرژی، ماشین‌های برقی، انرژی خورشیدی  فهرست مطالب ۱فصل اول 1 ۱-۱ مقدمه 2 فصل دوم 5 ۲-۵ مقدمه 6 ۲-۶ ورودی و خروجی 7 ۲-۷نیروگاه خورشیدی 8 ۲-۷-۱ انواع نیروگاه‌های خورشیدی 8 ۲-۷-۲نیروگاه‌های سهموی خطی 9 ۲-۷-۳ نیروگاه‌های دریافت‌کننده مرکزی (CRS) 10 ۲-۷-۴نیروگاه‌های بشقابک سهموی 12 ۲-۷-۵نیروگاه‌های دودکش خورشیدی 13 ۲-۷-۶نیروگاه کلکتورهای فرنل 15 ۲-۸ مبدل‌ها: 15 ۲-۸-۱ تولید همزمان برق و حرارت 15 ۲-۸-۲ توربین گازی 19 ۲-۸-۳ مبدل گرمایی 19 ۲-۹ ذخیره‌سازها 20 ۲-۹-۱ خودروهای برقی 21 ۲-۱۰ کاربردهای سیستم یکپارچه انرژی 25 فصل سوم 27 ۳-۵ مقدمه 28 فصل چهارم 47 ۴-۱ مقدمه 48 ۴-۲ مفاهیم مدل‌سازی 48 ۴-۳ تعاریف 48 ۴-۴ مدل‌سازی هاب 49 ۴-۴-۱ هاب دارای یک ورودی و یک خروجی 49 ۴-۴-۲ هاب دارای چند ورودی و چند خروجی 50 ۴-۵ ذخیره‌ساز انرژی 54 ۴-۶ ذخیره‌ساز در هاب انرژی 55 ۴-۷ مدل ۱ (بدون ذخیره‌ساز و ماشین برقی) شامل الکتریسیته و گاز به‌عنوان ورودی، الکتریسیته و حرارت به‌عنوان بار خروجی 58 ۴-۷-۱ مدل‌سازی مدل ۱ 58 ۴-۸ مدل۲ : : بررسی هاب انرژی با در نظر گرفتن خودروهای برقی و ذخیره‌سازها 59 ۴-۸-۱ مدل‌سازی مدل ۲ 59 ۴-۹مدل ۳: بررسی بهینه‌سازی تولید توان در هاب انرژی با در نظر گرفتن قیمت متغیر برای حامل انرژی الکتریسیته 60 ۴-۹-۱ مدل‌سازی 60 فصل پنجم 62 ۵-۱ مقدمه 63 ۵-۲مدل ۱ (بدون ذخیره‌ساز و ماشین برقی) شامل الکتریسیته و گاز به‌عنوان ورودی، الکتریسیته و حرارت به‌عنوان بار خروجی 63 ۵-۲-۱ نتایج شبیه‌سازی مدل ۱ 65 ۵-۳ مدل ۲ : بررسی هاب انرژی با در نظر گرفتن خودروهای برقی و ذخیره‌سازها 66 ۵-۳-۱ نتایج شبیه‌سازی مدل ۲ 67 ۵-۴ مدل ۳: بررسی بهینه‌سازی تولید توان در هاب انرژی با در نظر گرفتن قیمت متغیر برای حامل انرژی الکتریسیته 81 ۵-۴-۱ نتایج شبیه‌سازی 81 ۵-۵ مدل ۴ :هاب انرژی با در نظر گرفتن انرژی خورشیدی در ورودی و خودروهای برقی در خروجی 85 ۵-۵-۱ نتایج شبیه‌سازی 86 فصل ششم 95 ۶-۱ نتیجه گیری 96 ۶-۲ پیشنهادات 97 منابع 98  

دانلود فایل

دانلود فایل بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی

مهندسی برق قدرت,برق قدرت,پایان نامه برق قدرت,دانلود پایان نامه ارشد برق قدرت ,مهندسی برق گرایش قدرت,مقالات مهندسی برق قدرت,مقالات برق قدرت,ماشین برقی,بهره‌برداری از سیستم‌های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌های برقی,مقاله ماشین برقی