تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94-2

تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94-2

تحقيقي-بر-سيستم-تحريك-و-راه-انداز-ژنراتورهاي-نوع-ty-10546-در-واحدهاي-گازي-نوع-v-94-2مقاله تحقیقی بر سیستم تحریک و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 در واحدهای گازی نوع V 94-2 مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۰۱ صفحهاست . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله تحقیقی بر سیستمتحریک و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 در واحدهای گازی نوع V 94-2نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسالمی گرددماشین سنکرون سه فاز، ماشینی دوار استمتشکل از یک استاتور سه فاز که سیم پیچ شده است و در شکافهای هسته با فواصلیکنواخت چیده شده که مدار آرمیچری نامیده میشود.یک روتور با میدانی سیمپیچ که در شکافهای هسته توزیع شده و دریک مدار تک فاز قرار گرفته تحریکنامیده میشود.استاتور و روتور بوسیله فضای هوا (فرمینگ هو) از هم جدامیشوند که شکاف هوا نامیده میشود. اصل کار براساس پدیده اسنتاجالکترومغناطیسی می باشد. جریان مستقیم که در میدان تحریک درجریان است،میدانی مغناطیسی ساکنی را تولید میکند. وقتی که میدان تحریک می چرخد، حوزهمغناطیسی برای استاتور بعنوان یک حوزه مغناطیسی دوار ظاهر میشود که در سطحتغییر میکند. با بیرون آمدن از قطبهای روتور، جریان (فلو) مغناطیسی، دروندندانه های استاتور جریان می یابد و مدار مغناطیسی بر روی یوغ استاتور بستهمیشود.کنداکتورهای استاتور، روی شیارهای استاتور قرارگرفته اند در عمقی که یک میدان مغناطیسی متغیر درآن وجود دارد که ولتاژالقاء شده طبق قانون لنز بدست می آید.فرمول(۱-۱)درحالیکه φفلوی عبوری را نشان می دهد.برای مصارف صنعتی ، تا جایی که ممکن است ولتاژباید سینوسی شکل باشد.براین اساس، کارهای ذیل انجام میگیرد ۱-توزیع سیم پیچدر شیارهای بیشتری در قطب هر فاز۲-.اتصال قسمت اکتیو هر کویل۳- در مسیریکوتاهتر از هر قطب.تعداد قطبهای یک ماشین سنکرون، براساس سرعت مکانیکی و فرکانس الکتریکی در ماشینی که آماده بهرهبرداریاست تعیین میگردد. سرعت سنکرونی یک ماشین سنکرون، همان سرعت در ماشینهاییمیباشد که بطور نرمال تحت شرایط یکنواخت و بالانس کار میکنند و با اینفرمول داده میشود :فرمول (۱-۲)در اینجا :n = سرعت دور موتور در دقیقهf = فرکانس الکتریکی در هرتزp = تعداد قطبهابنابراینماشینهای سنکرون توسط سرعت دواری (ریتینینگ) مشخص میگردند که وابسته بهفرکانس شبکه ای است، آنها به هم متصل می باشند و عملا“ ثابت هستند، و سرعتسینکرونیزم نامیده میشونددور نمائی از ژنراتور ژنراتورکه براساس قرارداد طراحی شده ، ماشینی است دارای سیستم خنک کننده هوا، بایک جفت قطب با روتور سیلندری ، که تهویه آن بصورت مدار بسته توسط مبدلهایحرارتی هوا به آب انجام میگیرد که در قسمت پائین پوسته استاتور جای گرفتهاست. (شکل ۱ را ببینید). یک فرورفتگی کوچک به عمق تقریبی هزار میلیمتر مسیرهوای خنک را کامل مینماید. ژنراتور توسط روتور به توربین گازی V94.2 متصلشده است.استاتور:اجزای اصلی استاتور عبارتند از :۱)پوسته۲)ورقه های هسته شامل سیم پیچاتصال قسمتهای انعطاف پذیر هسته استاتوردر پوستهپوسته:پوستهکه از فولاد ساخته شده ، شیار افقی است که در بالا و ته به دو نیمه مساویتقسیم شده است. ورقه های هسته، اولین باندول ایجاد شده است که در نیمهپائینی پوسته گذاشته میشود و سپس نیمه بالایی با پیچ روی آن محکم میگردد.هر دو قسمت ، نیروها را به فونداسیون انتقال میدهند و جریان هوای خنک راهدایت میکنند. برای این منظور آخر، سرپوشهایی در انتهای آنها بکار میرود.سرپوش بیرونی ، مدار جریان خنک ژنراتور را از اطراف جدا می سازد، و سرپوشداخلی، محفظه ها را قبل و بعد از فن مجزا میکند (یعنی قبل از مکش و بعد ازفشار)ورقه های هسته شامل تعداد نسبتا“ زیادی بسته های ورقه شده نازکی استکه بوسیله مسیرهای تهویه شعاعی هوا، جدا شده اند و عرض این کانالهای عبورهوا بوسیله فاصله گذار یک قسمتی و نقاط جوشکاری شده به یک قسمت محافظ، معینمیگردند. هر ورقه هسته، شامل تلفات کم و غیرجهت دار می باشد که اجزای آناز الکتروپلیت هایی که پوشش سیلیکون ساخته شده . اجزای آنها از رولهای ورقهفولادی هستند که مارک دار و مشخص هستند. آنها دندانه دار هستند و طرفیناین ورقه ها با عایق وارینش پوشش داده شده اند که عایق وارینش با مقاومتدمای خاصی، از رزین مصنوعی با مواد معدنی ساخته شده است. در نتیجه ، مقاومتمابقی بالایی بین اجزاءنسبت به فرسودگی، بوجود می آید. هسته خودنگهدار،خارج از پوسته قرار دارد، زیگمنتها از یک سو لایه به لایه دیگر ، نیمه نیمهروی هم افتاده اند. اتصال کویلها در پشت هسته به دو منظور بکار رفته :آنها محل دقیق هر ورقه را و اتصال محکـــم به صفحه های پرس شده ای که بهانتهای هر دو چسبیده شده اند را فراهم می آورد. این صفحه ها که از آلیاژآلومینیوم آبکاری و سرد شده ساخته شده اند، با وجود آوردن یک پوشش خوب بینورقه های انتهایی و انتهای میدان پراکندگی، باعث کم شدن تلفات می شوند.(تلفات را در سطح کمی نگه می دارند). این صفحه های پرسی ، ندرتا“ شکلی بهصورت بشقاب دارند و به شکل موثری مانند واشرهای بزرگ عمل میکنند. پرسانگشتی هایی که بین صفحه پرس و انتهای صفحــــه جای داده شده اند، فشاراعمال شده را بوسیله صفحه پرس به هسته و خصوصا“ به دندانه های صفحه انتقالمی دهند.اتصال قسمتهای انعطاف پذیر ورقه های هسته:ورقههای هسته در پوسته بصورت فنری مونتاژ شده اند. در چنین حالتی ، بیشتر ازلرزشهای هسته به فونداسیون فرستاده نمی شود. بنابراین با بکارگیری دو نقطهآویزان (معلق) هدایت و مستهلک میشود.و…فهرستژنراتورماشین سنکروندور نمائی از ژنراتوراستاتورپوستهسیم پیچ استاتورروتوربدنهء روتورسیم پیچ خفه کنندهحلقه های جمع کنندههوا کشهاسیستم خنک کنندهمسیر هوا خنک کن در استاتورمسیر هوا خنک کن در روتورفیلترهای جبران کنندهء هواکولرهایاتاقانهاروغن کاریکنترل نظارت حرارتی توربینرینگهای لغزشی و نگهدارنده های زغالیبهره برداریبهره برداری کلّیسیم پیچ استاتورروتورهسته استاتورپایداری و تثبیت وضعیتاختلاف انبساط سیم پیچ استاتور و هسته آنلرزشها و ارتعاشاتراه اندازی ،بارگیری و تریپملاحضاتپیش راه اندازیاخطارراه اندازیدستور العمل های سنکرون شدنبهره برداری به هنگام پاراللتغییر در بار راکتیوتریپ یا قطع مدارتریپ نرمالتنظیم اتوماتیک ولتاژتنظیم دستی ولتاژبهره برداری در فرکانس بالابهره برداری در فرکانس کمخروج از حالت سنکرونقطع میدان تحریکعنوان صفحهتریپ همزمانتریپ ژنراتورتریپ کلید اصلی ژنراتورتریپ ترتیبیتریپ دستیبرگشت اصلی وتریپبرگشت دستیحفاظت های ژنراتورپلاک مشخصات ژنراتورتصویر ژنراتوربخش دوّممقدمه سیستم تحریکتحلیل سیستم تحریکپل تریستوریولتاژ ،جریان نامیمقادیر نامی سیستم تحریکمقادیر نامی ترانس تحریکفیوز هااسنابرکروبارمقاومت تخلیهحفاظت های کانورترفیوزحفاظت ماکزیمم جریان لحظه ایحفاظت اضافه جریان تأخیریحفاظت جریان نامتعادلقسمت کنترلیکارت های سیستمعنوان صفحهدیاگرام تنظیمفاز شیفتر و طراحی آنآتش گیت تریستور هاتست تریستور وزوایای آتش آنساختار نرم افزا رتوابع رگولاتورکنترل ریداندانتپایانهء عیب یابینرم افزار پی سی ترمفشرده ای از سیستم تحریک با شبکهتصاویر سیستم تحریکبخش سوّمسیستم راه اندازسیستم راه انداز نیروگا همعایب و مزایامشخّصات سیستمبررسی قسمت های مختلف سیستمشرح عملکرد کارت هامشخصات ترانس سیستم راه اندازنحوهء عملکرد وحلقهء اصلی کنترل در سیستم راه اندازحفاظت های داخلی پانلحفاظت های خارجی پانلخطای باستصاویرمنابع ومراجعمقاله تحقیقی بر سیستم تحریک و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 در واحدهای گازی نوع V 94-2 مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۰۱ صفحهاست . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله تحقیقی بر سیستمتحریک و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 در واحدهای گازی نوع V 94-2نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسالمی گردد

دانلود فایل

دانلود فایل تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94-2

تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94,2