تحقیق تحلیل فضایی فرهنگسرا

تحقیق تحلیل فضایی فرهنگسرا

تحقیق-تحلیل-فضایی-فرهنگسرادانلود تحقیق تحلیل فضایی فرهنگسرا 31 ص فرمت WORD  فهرست مطالب:فضای باز مرکزی مجموعه : 2کارگاه ها ، آتلیه های آموزشی : 2کلاس های تئوری : 3تاریکخانه ها : 4فضاهای نمایشگاهی موقت : 4نمازخانه : 4فضاهای تجاری : 4روابط عمومی ( ارتباطات مردمی ) : 5بخش ارتباطات داخلی : 5کتابخانه : 5بخش اداری : 6چای خانه وتربا : 6پارکینگ : 6موزه : 7سالن چند منظوره  : 9فضاهای مورد نیاز  : 9فرم : 10فاصله بین ردیف ها : 10دید : 11آکوستیک : 12ایمنی  : 16اطاق کنترل نور : 16اطاق کنترل صدا : 17آپاراتخانه : 17بازارچه صنایع دستی : 18موزه و نمایشگاه 19ویژگی های ساختمانی 191 ـ نظریه ساختاری موزه : 192 ـ قابلیت گسترش و انعطاف پذیری 203 ـ مکان قرار گیری ساختمان موزه 204 ـ فضای سبز و موزه 205 ـ ایمنی و حفاظت 20بخش های مختلف موزه : 21تالارهای نمایش اشیاء موزه 21دياگرام ارتباط عناصر موزه: 23آمفی تئاتر 24نمودار ارتباط فضاهاي 25اداری 25چهار گروه عمده کارکنان بخش اداری 25کتابخانه 26شرایط محیطی 27آموزش : 27رستوران : 28آشپزخانه : 28آبدارخانه  : 29تجاری : 30پارکینگ ها : 30منابع 30 فضای باز مرکزی مجموعه : هدف اصلی از ایجاد این فضا که از اهم اهداف این مجموعه است نمایش هنرهای دستی تزئینات معماری اسلامی و ایرانی که می تواند در پنجره ها و درب ها و حتی روی دیوار ها به نمایش گذاشته شود . و این فضا را به یک گالری بزرگ تبدیل کند . این فضا صرفا جهت زیبایی و نوردهی نیست . بلکه چنین فضایی با بدهم جدا و هم در ارتباط با فضای رفت و آمد عمومی بوده ، جلب توجه کرده و در عین حال آرامش داشته باشد . حتی می تواند مکانی برای استراحت و آسودن بازدیدکنندگان باشد . در این طرح ایجاد چنین فضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چه از نظر جایگیری در کل مجموعه و چه از لحاظ فراگیری در سطح شهر و منطقه شهری مربوطه . این نقطه باید بسان یک فضای باز شهری ، مثل یک میدان پیاده یا یک پلازای شهری عمل کند . دسترسی از گذرهای اصلی ، پیاده که در اطراف هستند باید به سهولت میسر بوده و در عین حال دور از هیاهو ، ازدحام و آلودگی های ماشینی شهر و خیابان باشد . این فضا خود می تواند یک آتلیه ، کار نقاشی ، یک آتلیه آموزشی و نیز به عنوان یک نمایشگاه روباز از نحوه انجام کارهای هنری ، عمل نماید . درضمن امکانات فراغتی مختصری نیز باید در آن پیش بینی شود ( احتمالا یک چاپخانه ) کارگاه ها ، آتلیه های آموزشی :    این فضا ها در بخش آموزشی ( آموزشکده ) مجموعه قرار دارند و خود آنها به دپارتمان هایی تقسیم شده اند که عبارتند از : دپارتمان قالی ـ دپارتمان پارچه و رودوزی ـ دپارتمان نقاشی ـ دپارتمان سفال ـ دپارتمان چوب ـ دپارتمان فلز ـ دپارتمان سنگ و شیشه ـ این کارگاه ها دارای ابزار و امکانات ویژه هر رشته هنری و در مساحتی متناسب با نوع فعالیت آن می باشند . در این طرح این فضاها طوری تنظیم شده اند که کارگاه هایی که دارای آلودگی صدایی و آلودگی هوایی هستند از بقیه فضاها ( کارگاه ها ) مثل کارگاه های سفال ـ چوب ـ فلز ـ سنگ و شیشه تفکیک شده اند و نیر دپارتمان هایی که در بعضی مراحل کاری مشترک هستند کنار همدیگر قرار داده شده اند مثل دپارتمان قالی و دپارتمان پارچه و رودوزی . این فضاها باید به نحوی کنار همدیگر قرار گیرند که مزاحمتی برای همدیگر ایجاد نکنند . حیاط مرکزی قرار گرفته در میان کارگاه های آموزشی به تفکیک آنها از همدیگر کمک می کند . این کارگاه ها در واقع به عنوان کانون آموزشی این مجموعه می باشد و افرادی متخصص در رشته های مختلف صنایع دستی تربیت می کند . کارگاه های دارای آلودگی صدایی و هوایی را در زیرزمین و بقیه کارگاه ها را در طبقه همکف قرار داده  شده اند . بعضی از قسمت های کارگاه ها  طوری شکل گرفته اند تا بازدیدکنندگان در حیاط اصلی متوجه کار هنرجویان این کارگاه ها شوند و این خود در بازدیدکنندگان ایجاد انگیزه می کند تا در رشته های مورد نظر به فعالیت بپردازند . مثل امتداد یافتن دیوار شیشه ای کارگاه قالی در حیاط مرکزی که خود ویترینی همانند ویترین های گالری ها ایجاد کرده است . مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرد . و این یکی از عواملی است که حیاط مرکزی را تبدیل به گالری کرده است . یکی از عوامل مهم در کارگاه ها علیرغم تفکیک نزدیکی به کلاس های تئوری است که تا حد زیادی در این طرح رعایت شده است .  

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق تحلیل فضایی فرهنگسرا

دانلود مقاله تحلیل فضایی فرهنگسرا,مقاله تحلیل فضایی فرهنگسرا,تحلیل فضایی فرهنگسرا,دانلود مقاله تحلیل فرهنگسرا, مقاله تحلیل فرهنگسرا, تحلیل فرهنگسرا