دانلود تحقیق ناشنوايي و كم شنوايي

دانلود تحقیق ناشنوايي و كم شنوايي

دانلود-تحقیق-ناشنوايي-و-كم-شنوايي تعداد صفحات: 87   كودكان ناشنوا وكم شنوا گرومتجانسي را تشكيل نمي دهند.اوليندليل آن است كه آنها كودكاني هستند كه تمام ويژگيهاي انفرادي كودكان ديگررادارا مي باشند. ثانيا نقصي كه دارند نيز جنبه فردي دارد.انها همگي از نوعاختلال شنوايي رنج مي برند. اما درجه شدت اين اختلال وسني كه اختلال در آنرخ داده است، نوع اختلال وعلت آن همگي هر كودك را منحصر به فرد ميسازند.اين تفاوتها همراه باعواملي ديگر معلمان ويژه را با مشكلات تازه ايروبه رو مي سازند.نكتهاي كه در اين جا يادآوري آن از اهميت برخوردار است اين است كه نقص شنواييبر توانايي هوشي تاثيري ندارد. اما بدون درمانهاي اوليه، اين نقص مي تواندبر رشد هوشي ونحوه ارتباط كودك با خانواده وديگران تاثير بگذارد. تعاريفعواملمتعددي درتعريفي كه ما از نقص شنوايي به عمل مي آوريم دخالت دارند. اينعوامل عبارتنداز: شدت نقص شنوايي، سني كه نقص در آن رخ مي دهد و نوع نقص. شدت نقص شنواييشنوايي را معمولا با دسي بل (DB)كه نوعي سنجش نسبي شدت صوت است اندازه گيري وگزارش مي كنند. دي سي بل صفرنمايانگر شنوايي بهينه است. وجود نقص تا 26 دسي بل طبيعي است.از 26تا70 ديسي بل كم شنوا واز 71دي سي بل به بالا ناشنوا تلقي مي شود.فري سينا (1974 Frisina) در تعريفي از نقص شنوايي، ابعاد فيزيكي وآموزشي آن را چنين توصيف كرده است:شخصناشنوا كسي است كه قدرت شنوائيش در حدي ناقص است كه فهم گفتار او از طريقگوش به تنهايي و يا به وسيله وسايل كمك شنوايي و يابدون آن را بامشكل مواجهمي سازد. شخص كم شنوا كسي است كه قدرت شنوائيش در حدي ناقص است كه فهمگفتار را ازطريق گوش به تنهايي و يا از طريق وسايل كمك شنوايي ويا بدون آنها با مشكل مواجه ساخته اما از آن جلوگيري به عمل نمي آورد.

دانلود فایل

دانلود فایل تحقیق ناشنوايي و كم شنوايي

دانلود تحقیق ناشنوايي و كم شنوايي,ناشنوايي و كم شنوايي,ناشنوايي ,كم شنوايي