دانلود پایان نامه آنالیز و تحلیل زیرساختهای حمل و نقل ، اینترمدال و سرمایه گذاری مرتبط در برنامه ریز

دانلود پایان نامه آنالیز و تحلیل زیرساختهای حمل و نقل ، اینترمدال و سرمایه گذاری مرتبط در برنامه ریز

دانلود-پایان-نامه-آنالیز-و-تحلیل-زیرساختهای-حمل-و-نقل--اینترمدال-و-سرمایه-گذاری-مرتبط-در-برنامه-ریزدانلود پایان نامه آنالیز و تحلیل زیرساختهای حمل و نقل ، اینترمدال و سرمایه گذاری مرتبط در برنامه ریزی بلند مدت (استراتژیک)(۲۰۹ صفحه در قالب PDF)پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشدمهندسی عمران – راه و ترابریعنوان :آنالیز و تحلیل زیرساختهای حمل و نقل ، اینترمدال و سرمایه گذاری مرتبط در برنامه ریزی بلند مدت ( استراتژیک)چکیده :استراتژی حمل و نقل چندوجهی به منظور حمل یکسره کالا ها از مبدآ به مقصد را با استفاده از حداقل دو مد حمل و نقل با کرایه واحد و قابلیت اطمینان متناسب مطرح می گردد . بعضی از متخصصین حمل و نقل و راه ، حمل ونقل چندوجهی را یک مجموعه و سیستم علمی- کاربردی می دانند که حرکات کالا را با استفاده از وجه های متفاوت حمل و نقل تامین می نماید و بعضی دیگر مدعی هستند که سیستم حمل و نقل چندوجهی یک سیستم حمل و نقل با قیمت موثر در زمان مناسب و یک عامل تامین تسهیلات در حمل و نقل کلی و بین المللی تجارت است.آنچه که از مجموعه نظریات فوق مهم می باشد این است که سیستم حمل ونقل چند وجهی یک سیستم کارا در عین حال حرکت کالاها را براساس یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کامل عوامل مرتبط به انجام می رساند. برعکس کانتیری شدن ، حمل و نقل چندوجهی یک انقلاب تکنولوژیکی نیست، چنانچه کانتیری شدن یک بخش از اقتصاد را تامین نماید سیستم حمل و نقل چندوجهی یک اقتصاد کلان محسوب شده و یک نوآوری در حمل و نقل است . همه عوامل و عناصر در حرکات سیستم چندوجهی به اندازه حمل و نقل قدیمی و کهنه هستند و کمبود آن هماهنگی و همزمانی مدهای مختلف درگیر در ترابری بوده است که با سیستم چندوجهی تامین می شود.ورود بسته بندی های کانتینری بطور حتم جامعیت مسئولیت هماهنگی را تامین نموده و بنابراین ابعاد افزوده به راهها و وسیله ها حرکات کالا در چارچوب های زمانی مشخص رساندن کالا از مبدآ به مقصد وبالعکس را در یک بازه جهانی می بیند.در این تحقیق مدهای حمل و نقل دریایی ، هوایی ، زمین ، تراک و ریلی تشریح با بررسی و ارزیابی مطالعات گذشته در ارتباط با حمل و نقل چند وجهی و با توجه به توسعه اقتصاد کلان کشور در سالهای آینده بطور مستقل و در قالب یک کریدور عمده انتقال کالا از کشورهای همجوار ارزیابی شد . بر این اساس و برای تامیین سرعت انتقال و اقتصاد عملیات و ارزیابی مطالعات گذشته انتگره سازی مدها تحلیل و مورد توجه قرار گرفت. سرعت بخشیدن به انتقال و حمل و نقل کالا با انجام سیستم های انتگره در بنادر کانتینری با تهیه یک برنامه با اعمال آمارهای مطالعاتی از بندر شهید رجایی شبیه سازی گردید . بهره گیری از این امر با بازنگری سیستم و توسعه امکانات ترمینالهای ریلی کانتینری اجرای حمل و نقل چندوجهی بطور یقین با نتیجه گیری مناسب می تواند انجام شود .مقدمه :سیر تحول حمل و نقل و تاریخچه آن از دورانی است که بشر خود را شناخت و هیچگونه وسیله ای برای حمل و نقل نمی شناخت و خودش حمل و نقل را انجام می داد . بعد از آن کشیدن کالا بوسیله چوب و بر دوش گرفتن و هر امکانی که داشته استفاده کرد سپس با بکار گرفتن و اهلی کردن حیوانات از آنها برای حمل و نقل استفاده نمود . بعداز پیدایش چرخ تحولی در حمل و نقل بوجود آمد ، و انسان توانست به وسیله حیوانات رام شده وسایل چرخدار را به حرکت درآورد ، تا اینکه در قرن هیجدهم ماشین بخار اختراع و تحول عجیبی در حمل و نقل بوجود آورد . مهندسان وطراحان در نیمه اول قرن نوزدهم کاربرد قوه بخار را در امور حمل و نقل بوسیله ریل را مورد توجه قرار دادند و طولی نکشید که کشورهای آمریکائی و اروپائی به احداث راه آهن پرداختند و باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی حمل و نقل به شکل امروزی خود در آمد که از آن بعنوان صنعت حمل و نقل یاد می کنند .در عصر حاضر در سایه رشد فنون و علوم در جهان ، حمل و نقل از جایگاه والائی برخوردار است از نظر ماهیت حرفه ای و ساختار حمل و نقل فعالیتی چند طریقه ای ( زمینی ، دریائی ، هوائی ) چند بخشی ( دولتی ، خصوصی ) چند مسئله ای( جغرافیائی ، اقلیمی ، جمعیتی ، ملی ، منطقه ای ، بین المللی ،نظامی ، سیاسی) چند رشته ای ( طراحی و برنامه ریزی مهندسی راه و ساختمان ، اقتصاد ، مدیریت ، بازرگانی ، علوم انسانی ، اجتماعی و حقوقی ) می باشد . جدا از مسئله هزینه در شناخت کارائی و کفایت یک سیستم حمل و نقل کیفیتی که سیستم ارائه می نماید نیز مد نظر صاحبان کالا و گردانندگان سیستم می باشد، به همین دلیل حمل و نقل ترکیبی به عنوان حمل و نقلی با هزینه و زمان و … کمتر وارد عرصه رقابت جهانی شد . بطور کلی حمل و نقل ترکیبی یا چند وجهی ، عبارتست از حمل و نقل بین المللی کالا از یک نقطه مبدا در کشوری به مقصدی در کشور دیگر با استفاده از وسایل و شیوه های مختلف حمل و نقل اعم از کامیون ، قطار ، کشتی و هواپیما تحت یک بارنامه و صورتحساب و مسئولیت واحد و می توان گفت زمانی یک حمل و نقل ترکیبی موفق خواهد بود که هزینه را پایین بیاورد و کیفیت خدمات را افزایش دهد . جهت ایجاد حمل و نقل ترکیبی باید تکنولوژی مدرن و پیشرفته را جایگزین روش سنتی حمل و نقل نمود . حمل و نقل باری در مقایسه با سایر رشته های تجاری بطور چشمگیری از نظر اقلام محموله و نیز تعداد ترکیبات مبدا و مقصد دچار تغییر و دگرگونی گشته بطوریکه تخصصی کردن وظایف را در این رابطه به شدت با مشکل مواجهه ساخته است . شرکت ها و سیستم های حمل و نقل ایران چنانچه نتوانند به گونه ای خود را به شبکه حمل و نقل چند وجهی متصل سازند از مزایای رو به افزایش آن بی بهره مانده ، توسعه آینده آنها نیز با مشکل مواجه خواهد بود.فهرست مطالبچکیدهمقدمهفصل اول : تعریف مسئله … …. ۱۱-۱ کلیات ۲۲-۱ تعریف مسئله ۳۱-۲-۱ کامیون – دریا ۳۲-۲-۱ خطوط راه آهن – کامیون ۳۳-۲-۱ خطوط هوایی – کامیون ۳۴-۲-۱ عملکرد ۴۵-۲-۱ ظرفیت ۴۳-۱ نیاز به مطالعه ۶۴-۱ اثرات مهم مطالعه ۷۵-۱ اهداف از مطالعه ۷۶-۱ دامنه اثرات مسئله در جامعه علمی و اجتماعی و اقتصادی ۷فصل دوم : کاوش در متون … .. ۸۱-۲ مقدمه ۹۲-۲ بررسی مقالات ۹۱-۲-۲ بررسی مقالات خارجی ۹۲-۲-۲ بررسی مقالات داخلی ۱۳۳-۲ بررسی تزها و پروژه ها ۱۶۴-۲ بررسی کتابها ۱۹۵-۲ بررسی کنفرانسها ۲۰فصل سوم : روش تحقیق … … ۲۲۱-۳ روش تحقیق ۲۳۲-۳ جمع آوری اطلاعات ۲۳۳-۳ تعاریف و اختصارات ۲۴۴-۳ ارائه مباحث ضروری علمی ۲۶۵-۳ برنامه کامپیوتری ۲۶فصل چهارم: بررسی زیرساختها و تنگناهای حمل و نقل ترکیبی و ارتقای آن ……… ۲۷۱-۴ مقدمه ۲۸۲-۴ حمل و نقل جاده ای ۳۱۱-۲-۴ بررسی عملکرد بخشباری در حمل و نقل جاده ای ۳۲۲-۲-۴ زیرساختهای حمل و نقل جاده ای در ایران ۳۳۳-۲-۴ زیرساختهای حمل و نقل در آسیا ۳۶۴-۲-۴ بررسی مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور ۳۸۵-۲-۴ تنگناهای بخشجاده ای ۴۰۳-۴ حمل و نقل ریلی ۴۰۱-۳-۴ بررسی عملکرد حمل و نقل ریلی از نظر بار ۴۱۲-۳-۴ مقایسه بخشریلی و جاده از نظر حمل بار ۴۲۳-۳-۴ زیر ساختهای حمل و نقل ریلی ۴۳۴-۳-۴ زیر ساختهای حمل و نقل ریلی در آسیا ۴۳۵-۳-۴ شاخصه های مهم در حمل و نقل ریلی در آسیا ۴۵۶-۳-۴ بررسی مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی ۴۵۱-۶-۳-۴ محاسبه مصرف سوخت برای یک نمونه ۴۵۷-۳-۴ تنگناهای بخشریلی ۴۶۴-۴ حمل و نقل دریایی ۴۹۱-۴-۴ عملکرد بنادر جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل بار ۴۹۲-۴-۴ زیرساختهای حمل و نقل دریایی در جمهوری اسلامی ایران ۴۹۵-۴ حمل و نقل هوایی ۵۰۶-۴ نتیجه گیری تنگناهایی کلی بخش حمل و نقل ۵۱۷-۴ حمل و نقل ترکیبی ۵۲۸-۴ اشکال مختلف عملیات حمل و نقل ترکیبی ۵۵۱-۸-۴ کانتینریزه نمودن بار ۵۵۱-۱-۸-۴ کانتینر ۵۵۲-۱-۸-۴ علل استفاده از کانتینرها و اهمیت آن ۵۷۳-۱-۸-۴ مزایا و معایب حمل و نقل کانتینری – ترکیبی ۵۷۴-۱-۸-۴ خصوصیات حمل و نقل کانتینری – ترکیبی ۵۸۵-۱-۸-۴ انواع کانتینر از نظر نوع جنس ۵۸۶-۱-۸-۴ کانتینرهای باری ۵۹۱-۶-۱-۸-۴ انواع کانتینرهای باری بر حسب نوع بار ۵۹۲-۸-۴ حمل و نقل جاده ای بین المللی ۶۰۳-۸-۴ عملیات حمل کامیون با راه آهن ۶۰۱-۳-۸-۴ مزایای حمل و نقل ترن – کشتی رو – رو ۶۱۲-۳-۸-۴ حمل و نقل مرکب جاده و ریل « رود ریلر » ۶۲۱-۲-۳-۸-۴ بعضی از امتیازات سیستم «Bi Modal» ر ۶۳۲-۲-۳-۸-۴ معایب این سیستم ۶۴۳-۳-۸-۴ سیستم Piggy back ر ۶۵Recess wagon 1-3-3-8-4 برای سیستم های بارگذاری قائم ۶۶۲-۳-۳-۸-۴ برای سیستم های بارگذاری Wippen wagon و Kangaroo wagon افقی  ۶۹-۴ حمل و نقل کانتینری و دریا ۷۳۱۰-۴ مزایای بالقوه حمل و نقل ریلی ۷۵۱۱-۴ حمل و نقل ترکیبی در ایران ۷۵۱-۱۱-۴ اهمیت و ویژگی های حمل و نقل کانتینری و بررسی وضعیت آن در عرصه اقتصاد جهانی ۷۷۲-۱۱-۴ کارکردها و مشکلات حمل و نقل کانتینری در ایران ۷۸۱۲-۴ مشکلات حمل و نقل کانتینری از طریق راه آهن ۷۹۱-۱۲-۴ تحلیل الگوی منطقی حمل و نقل کانتینری ۷۹۱۳-۴ ترمینالهای کانتینری ۸۰۱-۱۳-۴ مکانیابی ترمینالهای کانتینری ۸۱۲-۱۳-۴ احتیاجات مورد نیاز جهت یک ترمینال کانتینری ۸۳۳-۱۳-۴ تجهیزات مورد نیاز ترمینالهای کانتینری ۸۴۱-۳-۱۳-۴ سیستم های جا به جائی کانتینر در ترمینالها ۸۵۱-۱-۳-۱۳-۴ سیستم استفاده از کفی و تریلر ( Chassis system ) ر ۸۵۲-۱-۳-۱۳-۴ سیستم استفاده از استرادل ( Straddle – Carrier System )  ر ۸۷۳-۱-۳-۱۳-۴ سیستم استفاده از جرثقیل دروازه ای محوطه ای ( Yard Gantry Crane system ) ر ۸۷۴-۱-۳-۱۳-۴ سیستم کشنده های چنگکی Fork – lift – system ر ۸۸۴-۱۳-۴ مشخصات یک ترمینال فرضی مجهز ۸۸۱۴-۴ لزوم ایجاد بزرگراه اطلاعاتی در حمل و نقل ترکیبی ۹۱۱۵-۴ مدل ترکیبی بندرگاه ۹۲۱-۱۵-۴ مدل بندرگاهی ترکیبی VITS ر ۹۳۲-۱۵-۴ عناصر مدل بندرگاهی ۹۳۳-۱۵-۴ معیار عملکرد برای بندرگاه ۹۷۱۶-۴ بررسی بنادر مهم ایران از لحاظ کاربری، تجهیزات و موقعیت ۹۸۱۷-۴ آمار تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۹۸۱۸-۴ مقایسه جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها از لحاظ حمل و نقل کانتینری ۱۰۷۱۹-۴ مطالعه بر روی بندر شهید رجایی ۱۱۱۱-۱۹-۴ مشکلات و مسائل جهت انتقال کانتینر در بندر شهید رجایی ۱۱۶۲۰-۴ اصطلاحات کاربردی در آمار منتشره ۱۱۷فصل پنجم : بررسی راهکارهایی جهت بهبود و بهینه سازی حمل و نقل ترکیبی ازطریق گسترشکریدورهای ترانزیتی و توسعه بنادر …… ۱۱۹۱-۵ مقدمه ۱۲۰۲-۵ تاریخچه و وضعیت فعلی ترانزیت ایران ۱۲۰۳-۵ موقعیت سیاسی ایران ۱۲۲۴-۵ بررسی کریدورهای ترانزیتی کشور ۱۲۳۵-۵ وضعیت ترانزیتی کشورهای دارای قابلیت مناسب حمل و نقل بین المللی ۱۲۷۶-۵ حمل کانتینری ترانزیت از ایران ۱۲۸۷-۵ موقعیت جغرافیایی و سیاسی ایران در ارتباط با کشورهای همجوار ۱۲۹۸ -۵ کریدورهای آسیایی ۱۳۰۱-۸ -۵ کریدور شمال به جنوب ۱۳۰۲-۸ -۵ کریدورهای ریلی زمین – زمین به اروپا از طریق ایران ۱۳۲۹ -۵ طرح توسعه بندر شهید رجایی ۱۳۲۱۰ -۵ شبیه سازی ترمینال ریلی در بندر شهید رجایی ۱۳۵۱ -۱۰-۵ شرح ترمینالهای ریلی ۱۳۶۲-۱۰-۵ فرایند و نکات طراحی ترمینالهای ریلی ۱۳۷۱-۲-۱۰-۵ الزامات عملکرد ترمینال ریلی ۱۳۸۲-۲-۱۰-۵ فرمولهای تعیین ارزشها یا مقادیر پارامترهای طرح ۱۳۹۳-۲-۱۰-۵ برنامهریزی و طراحی تجهیزات ۱۳۹۳-۱۰-۵ شبیهسازی ۱۴۲۱-۳-۱۰-۵ مدلسازی شبیهسازی ۱۴۲۲-۳-۱۰-۵ آزمایش سناریوهای شبیه سازی ۱۴۷۴-۱۰-۵ ارزیابی سناریوها ۱۵۰۱-۴-۱۰-۵ مقایسه سناریوها (C ،B ،A) با جریانهای متفاوت YT ر ۱۵۰۲-۴-۱۰-۵ مقایسه سناریوهای (E,D) با تعداد مختلف جرثقیلها ۱۵۱۳-۴-۱۰-۵ مقایسه سناریوهای (H,G,F) با تعداد مختلف مسیر ۱۵۲۵ -۱۰-۵ نقشه کلی انتخاب شده نهایی ۱۵۲فصل ششم : نتیجه گیری …………… ۱۵۳۱-۶ کلیات ۱۵۴۲-۶ مشخصات ترمینال ریلی ۱۵۴۳-۶ سایر نتایج ۱۵۵۴-۶ ارئه پیشنهاد جهت تحقیقات در آینده ۱۵۸پیوست ۱ : بررسی انواع کانتینر ۱۶۰پیوست ۲ : بررسی بنادر مهم ایران از لحاظ کاربری تجهیزات و موقعیت ۱۷۲منابع ۱۸۷

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه آنالیز و تحلیل زیرساختهای حمل و نقل ، اینترمدال و سرمایه گذاری مرتبط در برنامه ریز

دانلود, پایان, نامه, آنالیز, و, تحلیل, زیرساختهای, حمل, و, نقل, ,, اینترمدال, و, سرمایه, گذاری, مرتبط, در, برنامه, ریز