دانلود پایان نامه بررسي مقدماتي شخصيتي كرنل براي سوال 36 و 37 بر روي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي

دانلود پایان نامه بررسي مقدماتي شخصيتي كرنل براي سوال 36 و 37 بر روي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي

دانلود-پایان-نامه-بررسي-مقدماتي-شخصيتي-كرنل-براي-سوال-36-و-37-بر-روي-دانشجويان-دانشگاه-آزاد-اسلاميدانلود پایان نامه رشته روانشناسی بررسي مقدماتي شخصيتي كرنل براي سوال 36 و 37 بر روي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهرنوع فایل : Word تعداد صفحات : 134چکیده:در راستای هنجاریابی سؤال 36 و 37 آزمون کرنل فرم N2 تهیه شده آزمایش صورت گرفت. این پرسشنامه 101 سؤالی 10 مقیاس فرعی ترس و نابسندگی ،افسردگی ، ناآرامی، اضطراب، علائم عروقی ـ عصبی، واکنش یکه خوردن، علائم روان تنی ، خود بیمار انگاری، ضعف، علائم معده ای – روده ای، حساسیت و بدگمانی انحراف اجتماعی ـ روانی مشکل زا را می سنجند. تعداد آزمودنی ها در گروه نمونه 500 نفر است، که از 1890 آزمودنی دختر و 318 آزمودنی پسر تشکیل شده است. در اجرا از آزمودنی ها خواسته می شود به گونه ای بنشینند که از همدیگر فاصله ای به اندازه جلسۀ امتحان داشته باشد. آنگاه پرسشنامه توزیع و توضیحاتی از این دست داده می شود. این یک کار پژوهشی برای تهیه یک آزمون است. نام خود را روی پرسشنامه بنویسید. فقط جنسیت خود را در محل آن مشخص کنید و شماره را که به شما داده می شود، در محل شمارۀ آزمودنی بنویسید و هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذارید. اگر پاسخ شما مثبت است در خانۀ بلی علامت بزنید. اگر پاسخ شما منفی است در خانۀ خیر علامت بزنید. مقدار ضریب همبستگی سؤال با بقیۀ سؤالهای آزمون دربارۀ مقیاس فرعی علائم روان تنی عروقی – عصبی در سؤال 36 ، 455% به تفکیک دختران و پسران 417% و 483% و در مورد سؤال 37 مقدار ضریب همبستگی 398% به تفکیک دختران از پسران 380% و 408% است. بین دختران و پسران مربوط به علائم روان تنی عروقی ـ عصبی تفاوت وجود ندارد. سؤال دارای قدرت تشخیص است و بهتر است در مجموع سؤال ها باقی بماند.مقدمه:بحث در مورد آزمونهای مربوط به شخصیت از مباحث مورد توجه روان شناسان است و به این موضوع در خلال مباحث روان شناسی عمومی، اجتماعی، بالینی، رشد و روان سنجی و اغلب شاخه های روان شناسی دیگر پرداخته شده است. این مبحث از مباحث مهم روان شناسان است. در این آزمون سؤال 36 و37 مربوط به علائم روان تنی عروقی ـ عصبی می باشد. انتشار ترجمۀ گنجی 1356 می نویسد: در علم روان شناسی مجموعه شیوه هایی که به ما کمک می کند تا خصایص روانی انسان را از حالت کیفی به حالات کمّی درآوریم، اصطلاحاً گردش روان سنجی نامیده می شود(ص 11) هومن 1369 می نویسد: علم روان سنجی شاخه ای از روانشناسی کاربردی است که از اصول و روشهای تهیه و کاربرد وسایل و ابزارهای سنجش ویژگیهای روانی به ویژه تست ها بحث می کند. مقصود از واژه تست در این تعریف هرگونه روش یا وسیله عینی است که به منظور اندازه گیری نمونه ای از رفتار عادی طرح شده باشد. (ص1) پرسش های آزمون فرم N2 شاخص کرنل بر اساس تحلیل پرسش ها و تعیین هر شاخص یا نسبت بحرانی (اندازه های روایی انتخاب شدند ) پرسش ها در دو گروه تقسیم می شوند: نخست پرسش هایی که وجه تمایز افراد دارای اختلالات شخصیتی را با افراد فاقد این اختلالات به دقت مشخص می سازد و در گروه دیگر پرسش ها به طور عمده به نشانه های بیماری جسمانی مربوط می شوند. آزمون بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر (بجز آموزش معلمان و کارشناسی ارشد) بود. این آزمون 101 سؤال دارد. اجرای آزمون در روزهای 21 و 22 و 24 و 29 فروردین 1385 صورت گرفت و سؤال 90، 92، 95 که با فرهنگ ایرانی تناسب نداشت، تغییر یافته است و این موضوع به آزمودنی ها توضیح داده شد که آزمونگر جهت یک کار پژوهشی برای تهیه یک آزمون به کلاس انها مراجعه کرده است، توضیح داده شد که می خواهیم پرسشنامه ای خدمتتان بدهیم که آن را پر کنید. از آزمودنی ها خواسته شد به گونه ای بنشینند که از همدیگر به اندازۀ فاصلۀ جلسه امتحان داشته باشند. آنگاه پرسشنامه توزیع و توضیحاتی از این دست داده شد: نام خود را بر روی پرسشنامه ننویسید، فقط جنسیت و وضعیت تأهل خود و تاریخ امروز را در محل آن مشخص کنید. آزمونگر شروع زمان پاسخ دهی را اعلام می کرد و در طول اجرای آزمون، آزمونگر بر رفتار آزمودنی ها نظارت داشت. به کلاس تذکرداده می شد که چهار صفحه یعنی 101 سؤال است ، دقت کنید که همه را پاسخ دهید.مقدار ضریب اعتبار برای 5 سؤال علائم روان تنی عروقی- عصبی که 189 دختر به انها پاسخ داده اند برابر 671/0 است. مقدار ضریب اعتبار برای 5 سؤال روان تنی عروقی – عصبی که 318 پسر به آنها پاسخ داده لند برابر 7/0 است. سؤال از قدرت تشخیص و همسانی درونی برخوردار است، لازم به کنارگذاشتن آن نیست و بهتر است در مجموع سؤالها بافی بماند و بین دختران و پسران تفوت وجود داشت و همان چیزی را می سنجند که بقیه سؤالها می سنجند. تحقیق حاضر بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر صورت گرفته است. پیشنهاد می شود در تحقیقات بعدی بر روی دانشجویان واحدهای دیگر یا بر روی کارکنان واحد ابهر اجرا شود.فهرست عنوان 2چکیده 10مقدمه 12فصل اول (موضوع تحقیق) تعریف آزمون 15اعتبار آزمون 15روایی آزمون 16پرورش تست 17آزمونهای شخصیت 18پرسشنامه یا آزمونهای عینی شخصیت 19پرسشنامه اطلاعات شخصی و ودورث 22پرسشنامه چندوجهی شخصیتی مینه سوتا 23آزمون شخصیتی کرنل 24تعریف بیماریهای روان تنی 25رویکرد تعادل حیاتی 28اختلالات روانی فیزیولوژیکی 29آسم 30دستگاه قلبی عروقی 31بیماری قلبی 32بی نظمی های قلبی 36آنژین قفسۀ صدری 37شخصیت نوع A و بیماری قلبی 38فشار خون بالا 40هدف اساسی پژوهش 41اهمیت تحقیق 41پيشينه عقاید باستانی 43عصر جدید 44آغاز طب روان تنی 46نظریه روان کاوی 47نظریه الکساندر 50رویکرد عصبی فیزیولوژیکی 51مراحل تدوین آزمون MMPI 57جدول رابطه بین شاخص کرنل و پرسشنامه مینه سوتا 61پرسشنامه روانی کالیفرنیا 63آزمون روشاخ 66سؤالهای تحقیق: 69تعریف عملیاتی 69خلاصه ای از برنامه و شیوه ها 70فصل دوم روش تحقیق 72جمعیت هدف و روش نمونه برداری 72محیط پژوهش 74ابزار پژوهش 74تدابیر تأمین اعتبار آزمایش 78شیوه اجرا 80تحلیل داده ها 82تنظیم داده ها در SPSS 83توصیف آماری 85شاخص همبستگی هر سؤال با نمرۀ ملاک 85آزمون همخوانی مجذور کا (فی وو) 87آزمون دو جمله ای 87آزمون برآورد و اعتبار 88روش برآورد اعتبار 88فصل سوم (یافته های تحقیق) سؤالهای تحقیق 92مدلهای آماری به کار رفته 93یافته های توصیفی کل آزمودنی ها برای سؤال 36 93مقایسه انتخاب های دختران با پسران برای سؤال 36 95مقایسه امتیازهای 0 با 1 برای سؤال 36 96تحصیل اعتبار (همگونی درونی) یافته های توصیفی کل آزمودنیها برای سؤال 37 99مقایسه انتخابی های دختران با پسران برای سؤال 37 100مقایسه امتیازهای 0 با 1 برای سؤال 37 102فصل چهارم (بحث و نتیجه گیری) سؤالهای تحقیق 106تفسیر سؤال 36 پرسشنامه 107رابطه سؤال با جنسیت 109تفسیر سؤال 37 پرسشنامه 110رابطۀ سؤال با جنسیت 112محدودیت تحقیق 113پیشنهاد برای کاربرد یافته ها 113پیشنهاد برای تحقیقات آتی 114فهرست مراجع 115پیوست 117

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه بررسي مقدماتي شخصيتي كرنل براي سوال 36 و 37 بر روي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي

دانلود, پایان, نامه, بررسي, مقدماتي, شخصيتي, كرنل, براي, سوال, 36, و, 37, بر, روي, دانشجويان, دانشگاه, آزاد, اسلامي