فناوري اطلاعات و ارتباطات در شرکتها

فناوري اطلاعات و ارتباطات در شرکتها

فناوري-اطلاعات-و-ارتباطات-در-شرکتهادانلود مقاله فناوري اطلاعات و ارتباطات در شرکتهانوع فایل : Word تعداد صفحات : 26فهرست محتوا پیشگفتارچكيده: ارابة فناوري اطلاعات و ارتباطات در شرکتها به سرعت به پيش مي‌تازد و جوامع دنيا را دستخوش تغييرات بنيادي مي‌كند. فعاليت‌ها، مشاغل، مهارت‌ها، فرهنگ‌ها، نيازها و… همه و همه تحت تاثير اين فناوري قرار گرفته و متحّول شده‌اند. عصر اطلاعات و اتباطات آغاز شده است. بي‌شك كارآفريني سهم عمده و نقش ويژه‌اي در توسعه اين فناوري‌های شرکتها داشته و دارد؛ اگرچه اين فناوري‌ها نيز خود بر كارآفريني تاثير گذار بوده و به عبارتي كارآفريني مدرن را بوجود آورده‌اند.اين مقاله به بررسي روابط متقابل كارآفريني در شرکتها پرداخته و با مثال‌هايي ويژگي‌هاي كارآفريني در عصر اطلاعات و ارتباطات را تبيين نموده است. همچنين پيشنهاداتي براي گسترش كارآفريني اطلاعات در كشور يا بهره‌برداري مناسب از آن نيز، در اين مقاله ارائه شده است…مقدمهكارآفريني يك فرايند پويا مشتمل بر فرصت ها ، افراد ، شرايط و ساختارهاي سازماني ، ريسك ها ، نوآوري و منابع مي باشد. به عنوان يك فرايند ، كارآفريني قابل اجرا در تمام انواع و اندازه هاي سازماني است. زماني كه بافت هاي كارآفريني ، سازمان مي باشد صحبت از كارآفريني سازماني است. كه مشتمل بر فعاليت هاي رسمي و غير رسمي ايجاد يك كسب و كار در سازمان بدون توجه به اندازه و بزرگي سازمان ، دولتي يا غير انتفاعي بودن سازمان و يا سازماني كه حس خلاقيت و نوآوري را از دست داده است ، مي باشد. از زماني كه بسياري از نويسندگان ادبيات كسب و كار و تجارت ، بر شركت هاي بزرگ تاُكيد نموده اند اصطلاح كارآفريني شركتي بسيار برجسته شده است.پينكات پديده كارآفريني درون يك سازمان را به عنوان ‘Intrapreneurship’ توصيف مي كند. سه اصطلاح كارآفريني شركتي (Corporate Entrepreneurship) ، كارآفريني سازماني (Organizational Entrepreneurship) و Intrapreneurship كه مترادف و هم معني يكديگر مي باشند هر سه در متون سازماني بكار برده شده اند.فرايند كارآفريني (بدون درنظر گرفتن اينكه توسط اشخاص و يا بوسيله سازمان ها راه اندازي و شروع شود) مشتمل بر فرصت ها و منابع اقتصادي است. فرصت هاي اقتصادي در طول نوآوري هاي سازماني پديد مي آيند و كارآفرينان از فرصت ها بهره برداري مي كنند و كسب و كارهاي جديد را بوجود مي آورند و بدين طريق باعث ايجاد تنوع مي شوند. اين موضوع از سوي Tiessen به عنوان اولين عامل ضروري فرايند كارآفريني توصيف شده است. دومين عامل مورد توجه منابع هستند. Tiessen فرصت هاي سازمان ها را بوسيله فشار و نفوذ (كاربرد) منابع توصيف مي كند. نهايتاً اينكه ، فرهنگ يك سازمان بر چگونگي ايجاد تنوع و كاربرد منابع تاُثير مي گذارد…نقش شركتهاي كوچك و متوسط در ايجاد اشتغال مولد و تقويت كارآفرينی1- زيرساخت‌هاي لازم جهت شكل‌گيري شركتهاي كوچك و متوسط4- شركتهاي كوچك و متوسط 5- صنايع كوچك و متوسط 6- امكان توسعه كسب و كارهاي كوچك و متوسط توليدي در قالب بازارهاي صنفي _ صنعتي: نمودار شماره 1: فرآيند شكل‌گيري و رشد شركتهاي كوچك و متوسطنمودار شماره 2: مهمترين علل ضعف در فروش و توسعه حيطه فعاليت در شركتهاي كوچك و متوسط جدول شماره 1- سرفصل‌هاي كلي سياستها و اقدامات حمايتي از شركتهاي كوچك و متوسطجمع بندي و نتيجه‌گيري:پشنهاداتمراجع 

دانلود فایل

دانلود فایل فناوري اطلاعات و ارتباطات در شرکتها

فناوري, اطلاعات, و, ارتباطات, در, شرکتها