مبانی نظری تبلیغات الکترونیکی و رفتار خرید مصرف کنندگان

مبانی نظری تبلیغات الکترونیکی و رفتار خرید مصرف کنندگان

مبانی-نظری-تبلیغات-الکترونیکی-و-رفتار-خرید-مصرف-کنندگان    تجارت الکترونیک«تجارت
الکترونیکی» را می توان انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی به صورت
آنلاین و از طریق شبکه جهانی اینترنت دانست این امور می تواند شامل عمده
فروشی ، خرده فروشی در کالاهای فیزیکی و غیرفیزیکی، ارائه سرویس های مختلف
به مشتریان و دیگر موارد تجاری می باشد. (اعرابی،۱۳۸۲).ویژگیهای این تجارت عبارتند از:جهانی
نمودن تجارت ، برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی ، کاهش قیمت منابع جهت
خرید، افزایش درصد فروش ، دسترسی آسان به اطلاعات لازم ، کاهش چشمگیر هزینه
های معاملاتی ، کاهش هزینه های زمانی معاملاتی و بسیاری دیگر از مزایای
تجارت الکترونیکی.         تعریف بازاریابی الکترونیکی [1]بازاریابی
اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که نوعا بر اصل ‘پرداخت به­ازای هر
کلیک ‘ استوار است وشامل اگهی­های تبلیغاتی موجود در سایت­ها ، ایمیل­هایی
که برای معرفی محصولات ارسال می­شود .اگهی­های متحرک و جذاب گرافیکی ؛
تبلیغ در موتورهای جستجو ، تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی
می­باشد که مدیریت اطلاعات ، روابط عمومی ،خدمات مشتریان و بخش فروش را
دربر دارد.
درحال حاضر بیش از یک سوم مصرف­کنندگان خانگی در امریکا و بسیاری از نقاط
اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند خریدهای خود را بصورت اینترنتی
انجام می­دهند(Wiki, 2010)2.2.1.    مزایای بازاریابی الکترونیکیبطور خلاصه می­توان مزایای این نوع بازاریابی را به صورت زیر ارائه نمود:_ ايجاد فرصتهاي تجاري جديد براي صنايع و بنگاههاي بازرگاني._ جلوگيري از اتلاف وقت و کاهش ترددهاي بي مورد._ کمک به محيط زيست و مصرف بهينه منابع انرژي._ کاهش هزينه هاي تبليغات و سربار و ايجاد رقابت در سطح بين المللي._ دسترسي سريع به اطلاعات._ حضور نداشتن واسطه و در نتيجه کاهش قيمتها._ ورود به بازارهاي فرامنطقه اي در جهت بازاريابي جهاني._ گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزايش فروش و درآمد._ پشتيباني بهتر، سريعتر و موثرتر._ افزايش توان ارتباطي با استفاده از وب سايت و…_ امکان توسعه مناطق کمتر توسعه يافته و دسترسي آسان به منابع مناطق توسعه يافته._
افزايش ميزان آگاهي و افزايش حق انتخاب مشتريان كه به مشتريان امكان ميدهد
كه در كمترين زمان، بهترين و مناسبترين انتخاب درخريد خود را داشته باشند.
2.3.            تبلیغاتدر
دنیای امروز به دلایل مختلف که در راس آن دلایل اقتصادی است، ناگزیر به
استفاده از تبلیغات هستیم . درآمد کشورها به میزان زیادی تابع تبلیغات
بازرگانی آنهاست . تبلیغات بر افزایش تولید و تقاضای کالاها و خدمات ، در
نتیجه ایجاد اشتغال ، افزایش درآمد و رفاه جامعه و کاهش فقر و بیکاری تاثیر
دارد ( پاکدهی ، 1381، ص.20)برخی
از آمارها بیان می دارد که سالانه بیش از 400 میلیارد دلار هزینه تبلیغات
بازرگانی می شود . مبالغی که کشورهای مختلف برای تبلیغات بازرگانی هزینه می
نمایند با پیشرفت اقتصادی آنها ارتباط مستقیمی دارد. آمریکا با 50%  بیشترین
سهم را در هزینه های تبلیغاتی سالانه به خود اختصاص داده در کشورهای در
حال توسعه 20% از سهم هزینه های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده اند.2.3.1 تبليغات اينترنتيتبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.2.3.2 تاریخچه تبلیغات اینترنتیتبلیغات
اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در 27 اکتبر سال 1994 و در سایت
هات وایر نمایش داده شد. در جدول 2-1 به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات
اینترنتی اشاره شده است.جدول2-1 تاریخچه تبلیغاتتاریخوقایع مهمنوامبر 1993کانال سی . ان . ان ( CNN ) تبلیغات اینترنتی را معرفی کرد .اکتبر 1994’هات وایر’ اولین تبلیغاینترنتی متعلق به ای . تی . اند تی(AT&T) و اسپرینت (Sprint) را در سایتخود قرار داد.مارس 1995راگو  (Rugo)که اولین بسته نرم افزاری برای ایجادسایت است معرفی شد .جولای 1995موسسه تحقیقاتی فارستر(Farrester)  گزارش کرد که هزینه صرف شده برای تبلیغاتاینترنتی در سال 1995 به رقم 37 میلیون دلار رسیده است .اکتبر 1995شرکت پوپی تیسون Poppi Tyson واحد فروشتبلیغات اینترنتی خود را به شرکت دابل کلیک تبدیل نمود .ژانویه 1996مایکروسافت 200 هزار دلار به عنواناسپانسر سایت سوپر باول (Super Bowl) پرداخت کرد .می 1996آی وی لیچ(ivillage) 800 هزاردلار از تبلیغات اینترنتی کسب درآمد کرد .اکتبر 1996شرکت کاسی (CASIE) اولینراهنمای تبلیغات تحت وب را معرفی کرد .ژانویه 1997شرکت هیولت پاکارد( (Hewlett Packardاولین بنرتعاملی را معرفی کرد .اوت 1997موسسه ارتباطی ژوپیتر(Jupiter) پیش بینینمود که تبلیغات اینترنتی به 7/7 بیلیون دلار در سال 2002 خواهد رسید2.3.3 مزيتهاي تبليغات اينترنتي1.ايجاد ارتباط دوطرفه2. توانايي هدفگيري ايستا و پوياي مشتريان3. دسترسي جهاني و شبانه روزي3. قابليت اندازه گيري و ردگيري بالا4. طراحي پيام آگهي5. ارسال، نگهداري و به روز رساني آسان6. قابليت فروش7. ايجاد يك پيوند مستقيم به ليست محصولاتجدول شماره 2-2 ضمن مقایسه تبلیغات با تبلیغات سنتی مزیت های تبلیغ در اینترنت مشخص شده است:جدول ‏2‑2 : مقایسه تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی تبلیغات اینترنتیتلویزیونرادیوروزنامهسبک ارتباطیارتباط دو طرفه و تعاملیارتباط یکطرفهارتباط یکطرفهارتباط یکطرفهدسترسیدسترسی 24 ساعتهبرنامه زمانی معین و زمان نمایش بسیار کوتاهبرنامه زمانی معین و زمان نمایش بسیار محدودبرنامه زمانی معین و زمان نمایش بسیار محدودبازار قابل دسترسیمخاطبان جهانیمخاطبان منطقه ایمخاطبان منطقه ایمخاطبان محلیفرآیند مدیریتفرآیندهای مدیریت سیستماتیک برای تبلیغ دهندگان ، ناشرانو شرکتهای تبلیغاتیمدیریت نیمه اتوماتیک یا دستیمدیریت نیمه اتوماتیک یا دستیمدیریت نیمه اتوماتیک یا دستیپیوند مستقیم به فهرست محصولاتداردنداردنداردنداردتوانایی مبادله مستقیم محصولداردنداردنداردنداردهدف گیری تبلیغاتهدفگیری ایستا و پویای مشتری مبتنی بر رضایت ، اطلاعاتشخصی و دسترسی پویا و مبادله اطلاعاتفاقد هدفگیری سیستماتیکفاقد هدفگیری سیستماتیکفاقد هدفگیری سیستماتیکردگیری تبلیغاتردگیری اتوماتیکردگیری بسیار محدودردگیری بسیار محدودفاقد ردگیریارزیابی عملکردارزیابی و سنجش اتوماتیکفاقد ارزیابی و سنجش عملکرد اتوماتیک و مستقیمفاقد ارزیابی و سنجش عملکرد اتوماتیک و مستقیمفاقد ارزیابی و سنجش عملکرد اتوماتیک و مستقیمهزینهکمبسیار بالابالامتوسط2.3.4 محدودیت های تبلیغات اینترنتی1.                    مشخصات
و ویژگی های مخاطبان : اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط
با رایانه است. تنها 14 درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از 10
درصد آن برای اتومبیل ، مسافرت و خدمات مالی است . به علاوه غالب کاربران
اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبان این نوع
از تبلیغات می شود .2.                    ازدحام : با زیاد شدن تعداد آگهی های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرارگرفتن آگهی ها به شدت کاهش می یابد .3.                    فقدان
کنترل های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی : یکی از محدودیت های
تبلیغات اینترنتی ، فقدان کنترل های لازم است . مرکز آموزشی ارتباطات رسانه
ای آمریکا ، اینترنت را شبکه فریب نامیده است چراکه برخی از تبلیغ دهندگان
با پیام های تبلیغاتی زیرکانه و با هدف قرار دادن کودکان ، سعی در فریب
آنان دارند .[1] E – Businessفرمت ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 69فصل دوم مبانی نظری و پیشنه تحقیق جهت نوشتن فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتریهمراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متنپیشینه تحقیق کامل: خارجی و داخلیمنابع فارسی کاملمنابع انگلیسی کامل

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی نظری تبلیغات الکترونیکی و رفتار خرید مصرف کنندگان

دانلود مبانی نظری تبلیغات الکترونیکی و رفتار خرید مصرف کنندگان,مبانی نظری تبلیغات الکترونیکی و رفتار خرید مصرف کنندگان,تبلیغات الکترونیکی, رفتار خرید مصرف کنندگان