مبانی و پیشینه تحقیق ارائه مدل مفهومی برای توسعه محصول جدید متناسب با بازار هدف

مبانی و پیشینه تحقیق ارائه مدل مفهومی برای توسعه محصول جدید متناسب با بازار هدف

مبانی-و-پیشینه-تحقیق-ارائه-مدل-مفهومی-برای-توسعه-محصول-جدید-متناسب-با-بازار-هدففصل دوم ( ادبیات موضوعی و پیشینه تحقیق ) …………………………………………………………………………………………………………… 142-1- مقدمه        …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                    152-2-  محصول   …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       152-3-  محصول جدید      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                     172-4- توسعه محصول      ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                     182-5- توسعه محصول از نظر محققین          ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                   182-6- توسعه محصول از بعد تحقیقات موردی         ……………………………………………………………………………………………………………………………………………                  192-7- توسعه محصول جدید سبز       ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                    192-8- توسعه محصول جدید ( NPD )      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                    20ضرورت و اهمیت توسعه محصولات جدید            ………………………………………………………………………………………………………………….                                       22فرآیند توسعه محصول جدید             ………………………………………………………………………………………………………………………………….                                           26دلایل شکست پروژه های توسعه محصول جدید              ………………………………………………………………………………………………………………………………….                 272-9- طراحی محصول       ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                    312-10- آزمون محصول جدید        ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                     312-11- جایگاه محصولات جدید در بازار          ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                    322-12- بازار        ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                       322-13- بازار هدف       ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       342-14- عوامل بازار     ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                       342-14-1-عوامل مؤثر بر فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده         ………………………………………………………………………………………………………..                   342-15- بازاریابی       ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                        352-16- ورود محصول جدید به بازار        …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                      352-17-  عوامل مؤثر بر پذیرش محصول جدید  در بازار هدف         ……………………………………………………………………………………………………………….                    362-18-  روش تخمین تقاضای بازار برای محصول جدید        ………………………………………………………………………………………………………………………..                     372-19- بخش بندی بازار          ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                        392-20- مطالعه جامع بازار      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                        392-21- بخش بندی بازارهای بین المللی   …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                          402-22- آمیخته بازاریابی    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                           412-23- توسعه محصول جدید در صنعت خودروسازی    …………………………………………………………………………………………………………………………….                        432-23-1- طراحی صنعتی خودرو    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                          442-23-1-1- تهیه اسکچ های اولیه ( Primary Sketch )    …………………………………………………………………………………………………………………                        442-23-1-2-  تهیه رندرینگ های مختلف ( Rendering )    ………………………………………………………………………………………………………………..                         442-23-1-3- تهیه Packaging Layout ، نقشه ها و Tape Drawing    …………………………………………………………………………………………..                      452-23-1-4-  ایجاد مدل اولیه   ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                           452-23-2- طراحی قطعات و مجموعه ها    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………                          452-23-2-1- ایجاد سطوح خارجی ( A – Surfacing )     ……………………………………………………………………………………………………………………..                       452-23-2-2-طراحی مفهومی ( Concept Design )      ……………………………………………………………………………………………………………………….                        452-23-2-3-طراحی جزئیات ( Detail Design )     ………………………………………………………………………………………………………………………………                        462-23-2-4-ساخت نمونه و کنترل کیفیت ( Prototyping QC )     ………………………………………………………………………………………………………                    462-23-2-5- محاسبات مهندسی    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       462-23-2-6- محاسبات دینامیکی خودرو    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       472-23-2-7-محاسبات سیالاتی خودرو    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                       472-23-2-8-فعالیت های پشتیبانی و جانبی    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       472-23-2-9- تست خودرو ( Vehicle Test )    …………………………………………………………………………………………………………………………………………                      472-23-2-10-نهایی کردن طرح برای شروع فعالیت های ساخت و تولید خودرو    ………………………………………………………………………………………                    482-24-سطح تجهیزات   ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       482-25- استاندارد   …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                        492-25-1- گواهی استاندارد   …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                       502-25-2- استاندارد چیست    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       502-25-3- استاندارد سازی چیست   ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                       502-25-4- کد در استاندارد چیست …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       502-25-5- انواع استاندارد  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                        502-25-5-1- استاندارد کارخانه ای  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                        512-25-5-2- استاندارد ملی  …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                         512-25-5-3- استاندارد منطقه ای  …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                         512-25-5-4- استاندارد بین المللی  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….                         512-25-6- استانداردهای رایج در دنیا  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                        522-25-6-1- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ……………………………………………………………………………………………………………………………..                       522-25-6-2- استاندارد اتحادیه اروپا  ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                       532-25-6-3- موسسه استاندارد ملی آمریکا  …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                       532-25-6-4- سازمان بین المللی استانداردسازی ایزو  …………………………………………………………………………………………………………………………………..                       532-25-6-5- استاندارد آلمان   ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..                        562-25-6-6- استاندارد TUV …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….     ..56            2-25-6-7- استاندارد و انجمن تست و مواد آمریکا  …………………………………………………………………………………………………………………………………                         572-25-6-8- استاندارد آلایندگی اروپا  …………………………………………………………………………………………………………….                 582-25-6-9- استاندارد ملی فرانسه ………………………………………………………………………………………………………………..                  602-25-6-10- موسسه استاندارد انگلستان ………………………………………………………………………………………………………..                 602-25-6-11- انجمن مهندسین خودرو آمریکا  …………………………………………………………………………………………………..                612-25-6-12- استاندارد صنعتی ژاپن   ………………………………………………………………………………………………………………              612-26- خدمات پس از فروش  .  …………………………………………………………………………………………………………………….                612-27- مدل مفهومی   …………………………………………………………………………………………………………………………………              622-27-1- گروه اول…………………………………………………………………………………………………………………………………..                 622-27-2- گروه دوم………………………………………………………………………………………………………………………………….                  632-27-3- گروه سوم………………………………………………………………………………………………………………………………….                 632-27-4- گروه چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………                  642-27-5-گروه پنجم………………………………………………………………………………………………………………………………….                642-28- پیشینه تحقیق..………………………………………………………………………………………………………………………………                662-28-1- تحقیقات توسعه محصول از بعد پیمایشی  ……………………………………………………………………………………………..               722-28-2- توسعه محصول از بعد تحقیقات موردی………………………………………………………………………………………………..                 722-28-3- واژه شناسی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………                 75      فصل دومادبیات موضوعیو پیشینه تحقیق                            2-1- مقدمه:در این فصل ابتدا به مبانی نظری تحقیق و تشریح مفاهیم می پردازیم و نظریه و مفاهیم از دیدگاه دانشمندان و خبرگان مربوطه مطرح شده است سپس به پیشینه تحقیق و تحقیقاتی که درباره موضوع این تحقیق بطور مستقیم یا غیر مستقیم کار شده است پرداخته شده است . ادبیات تحقیق :2-2- محصول :در ادبیات بازاریابی ‘ محصول ‘ ، ترکیبی از کالا و خدمات می باشد . فیلیپ کالتر¹ کالا را این چگونه تعریف کرده است : ‘ کالا هر چیزی است که برای تامین خواسته یا نیاز در بازار عرضه می شود ‘.از دیدگاه کاتلر محصول عبارت است از هر چیزی که برای جلب توجه ، تملک ، استفاده یا مصرف در بازار عرضه می شود و قابلیت تامین خواسته یا نیاز را دارد ( کاتلر و آرمسترانگ ، 1385 ، 919 ) .کالاهای عرضه شده در بازار شامل موارد زیر هستند :کالاهای فیزیکی ( اتومبیل ، کتاب ) ، خدمات ( آرایش ، کنسرت و موسیقی ) ، اشخاص ( مایکل جردن ) ، مکان ها ( هاوایی ، ونیز ) ، سازمان ها ( انجمن قلب آمریکا ، انجمن پیشاهنگی دختران) و ایده ها ( برنامه تنظیم خانواده ، رانندگی با اصول ایمنی ) ( کاتلر 10 ، 1384 ، 469).ترکیب کالا : عبارتست از مجموعه ای از کالاها یا اقلام که توسط فروشنده به خریداران عرضه می شود. به ترکیب کالا ‘ سیستم کالا ‘ نیز اطلاق می شود . مثلا ، دوربین عکاسی .طرح کالا : مفهوم طرح و شکل ظاهری کالا را نباید با هم اشتباه گرفت . ‘ طرح ‘ مفهومی جامع تر از شکل ظاهری است . ‘ شکل کالا ‘ فقط ، گویای ظاهر کالا می باشد اما مفهوم ‘ کالا ‘ بیان کننده عملکرد و طرز کار کالا است . ‘ طرح خوب ‘ توجه را جلب می کند ، کارایی و عملکرد را بهبود می بخشد ، هزینه های تولید را کاهش می دهد و باعث می شود کالا در بازار هدف ، از مزیت رقابتی بالایی برخوردار گردد ( کاتلر و آرمسترانگ ، 1385 ،350-349 ) . 1. Philip kotlerسطوح عمومی محصول : بازاریاب هنگام برنامه ریزی برای آنچه می خواهد به بازار عرضه کند باید سطوح پنج گانه کالا را در نظر بگیرد . در هر سطحی از کالا فایده جدیدی برای مشتری ایجاد می شود و سطوح چندگانه برای مشتری ترتیب مزیت ایجاد می کند ( کاتلر ، 1384 ، 470 ) .این سطوح پنج گانه عبارتند از :1-کالای بالقوه 2-کالای اساسی3 -سطح  مزیت صرف  4-کالای مورد انتظار 5 -فراهم کردن اضافه کالا .اولین و اساسی ترین سطح ، سطح مزیت صرف است یعنی بنیادی ترین خدمت یا مزیتی که مشتری می خرد . در سطح دوم ، بازاریاب باید مزیت صرف را به کالای اساسی تبدیل کند .در سطح سوم ، بازاریاب کالای مورد انتظار را تهیه می کند . این کالا مجموعه ای از ویژگی ها و شرایطی است که خریداران هنگام خرید معمولا ، انتظار دارند و آنها را می پذیرند .در سطح چهارم ، بازاریاب اضافه کالایی فراهم می کند که فراتر از انتظارات مشتری پاسخگوی خواسته او باشد . امروزه ، رقابت بطور معمول در اضافه کالا یا خدمات همراه صورت می گیرد . در کشورهای در حال توسعه ، بر خلاف کشورهای پیشرفته ، رقابت در سطح کالای مورد انتظار است .لویت¹ معتقد است رقابت جدید شرکت ها در زمینه کارخانجات شان نیست بلکه ، در زمینه چیزی است که به فرآورده کارخانه خود اضافه می کنند و از جمله بسته بندی ، خدمات ، تبلیغات ، مشاوره و رایزنی با مشتری ، تسهیلات مالی ، تحویل خوب و به موقع ، انبارداری و دیگر مواردی که مردم به آنها بها می دهند . به عبارت دیگر ، اضافه کالا به بازاریاب کمک می کند به سیستم فراگیر مصرف خریدار توجه کند.  بدین طریق ، بازاریاب با افزودن به کالا می تواند برای خود ، فرصت های رقابتی جدیدی ایجاد کند .در سطح پنجم ، کالای بالقوه قرار دارد . این کالا در برگیرنده همه اضافات ، تغییر و تحولاتی است که کالا در آینده دستخوش آن خواهد بود . در حالی که خدمات همراه کالا بیان کننده چیزی است که امروزه ، همراه کالا عرضه می شود . کالای بالقوه به تکامل تدریجی کالا اشاره دارد . در اینجاست که شرکت ها با جدیت ، به دنبال راه های تامین رضایت مشتریان هستند . 1. Lewitبعضی از شرکت های بسیار موفق به آنچه عرضه می کنند مزایایی می افزایند که نه تنها رضایت مشتریان را تامین می کند بلکه ، آنها را شگفت زده می نماید و به وجد می آورد . به وجد آوردن یعنی ، ارائه مزایایی فراتر از انتظارات و خواسته های معمولی مشتری در قبال کالا ( کاتلر ،1382 ، 469 ) .  

دانلود فایل

دانلود فایل مبانی و پیشینه تحقیق ارائه مدل مفهومی برای توسعه محصول جدید متناسب با بازار هدف

مبانی, و, پیشینه, تحقیق, ارائه, مدل, مفهومی, برای, توسعه, محصول, جدید, متناسب, , با, بازار, هدف