پایان نامه بكارگيري سيستم «هزينه يابي بر مبناي فعاليت» در صنعت كشتي سازي

پایان نامه بكارگيري سيستم «هزينه يابي بر مبناي فعاليت» در صنعت كشتي سازي

پایان-نامه-بكارگيري-سيستم-«هزينه-يابي-بر-مبناي-فعاليت»-در-صنعت-كشتي-سازيپایان نامه بكارگيري سيستم «هزينه يابي بر مبناي فعاليت» در صنعت كشتي سازينوع فایل: word (قابل ویرایش)تعداد صفحات : 422 صفحه فهرست مطالب۱فصل اول‌ن۱-۱مقدمه‌ن۱-۲موضوع و اهداف تحقيق‌ع۱-۳روش تحقيق‌ف۱-۳-۱اهميت تحقيق:‌ر۱-۴محدوديت‌هاي تحقيق‌ت۱-۵برنامه زمان‌بندي انجام تحقيق‌ث۱-۶تعريف واژه‌هاي کليدي‌ذ۱-۷خلاصه ساير فصل‌ها‌ظ۱-۷-۱فصل دوم‌ظ۱-۷-۲فصل سوم‌ظ۱-۷-۳فصل چهارم‌أ‌أ۱-۷-۴فصل پنجم‌أ‌أ۱-۷-۵فصل ششم‌أ‌أ۲فصل دوم1۲-۱مقدمه1۲-۲پيشينه تحقيقات و بکارگيري هزينه‌يابي بر مبناي فعاليت (ABC)1۲-۳پيشينه موضوع در کارخانه کشتي‌سازي صدرا چابهار8۳فصل سوم9۳-۱مقدمه9۳-۲سازمان‌هاي در سطح جهاني13۳-۲-۱خصوصيات سازمان‌هاي در سطح کلاس جهاني19۳-۲-۲روش‌هاي پيشرفته محاسبه ارزش افزوده22۳-۳حسابداری مدیریت ۱26۳-۴تعاریف مختلف از هزینه30۳-۵کاربرد اطلاعات مربوط به هزینه31۳-۶مفاهیم نظری گزارشگری مالی32۳-۷مفاهیم، اصطلاحات و طبقه بندی هزینهها:39۳-۷-۱موضوع هزینه39۳-۷-۲انباشت و انتساب هزینه ها40۳-۸طبقهبندی هزینه ها براساس کارکرد مدیریتی آنها:43۳-۸-۱1- هزینه های تولیدی43۳-۸-۲2- هزینه غیرتولیدی43۳-۹طبقهبندی هزینه ها براساس زمانبندی وضع نمودن آنها از درآمدها46۳-۱۰طبقه‌بندی هزينه‌ها براساس مربوط بودن آن‌ها در فرآيند کنترل و تصميم‌گيری47۳-۱۰-۱هزینه های قابل کنترل و غیرقابل کنترل47۳-۱۰-۲هزینه های استاندارد47۳-۱۰-۳هزینه های تفاضلی47۳-۱۰-۳-۱هزینه های ریخته (اقلام از دست رفته)48۳-۱۰-۳-۲هزینه های فرصت از دست رفته48۳-۱۰-۴هزینه های نا مربوط و هزینه های مربوط48۳-۱۱طبقه بندی هزینه ها براساس رفتار آنها در مقابل تغییر در حجم فعالیت48۳-۱۲سيستم‌هاي هزينه‌يابي سنتي و نارسائي‌هاي آن51۳-۱۳سيستم هزينه‌يابي بر مبناي فعاليت (ABC)54۳-۱۳-۱مقدمه و دلايل پيدايش نظريات54۳-۱۳-۲مکانيزم اجرائي سيستم ABC و بررسي ديدگاه‌هاي اين سيستم56۳-۱۳-۲-۱مدل اوليه سيستمABC59۳-۱۳-۲-۲مدل دوبعدي سيستم ABC60۳٫۱۳٫۲٫۲٫۱ديدگاه تخصيص هزينه در مدل ABC61۳٫۱۳٫۲٫۲٫۲ديدگاه فرآيندي مدل ABC63۳-۱۳-۳اجزاء تشکيل دهنده مدل ABC65۳-۱۳-۳-۱روش تخصيص هزينه66۳٫۱۳٫۳٫۱٫۱مكانيزم عملكرد عناصر سيستم ABC در ديدگاه تخصيص هزينه72۳-۱۳-۳-۲ديدگاه فرآيندي مدل ABC74۳-۱۳-۴سلسله مراتب هزينه‌ها و فعاليت‌ها در سيستم ABC78۳-۱۳-۵روش‌هاي استفاده بهينه از اطلاعات سيستم ABC81۳-۱۳-۵-۱واضح كردن اطلاعات كليدي سازماني81۳٫۱۳٫۵٫۱٫۱تهيه اطلاعات براي ارزيابي فعاليت‌ها82۳٫۱۳٫۵٫۱٫۲سطح فعاليت82۳٫۱۳٫۵٫۱٫۳نوع فعاليت83۳٫۱۳٫۵٫۱٫۴رفتار هزينه84۳-۱۳-۵-۲مديريت و اداره كردن اطلاعات85۳٫۱۳٫۵٫۲٫۱فعاليت‌هاي سطح جزئي85۳٫۱۳٫۵٫۲٫۲فعاليت‌هاي سطح متوسط86۳٫۱۳٫۵٫۲٫۳فعاليت‌هاي سطح كلان (ماكرو)86۳٫۱۳٫۵٫۲٫۴فعاليت‌هاي سطح هدف86۳-۱۳-۶استفاده از اطلاعات سيستم ABC جهت بهبود سازماني88۳-۱۳-۶-۱مديريت بر مبناي فعاليت (ABM)90۳٫۱۳٫۶٫۱٫۱تجزيه و تحليل فعاليت91۳٫۱۳٫۶٫۱٫۲شناسايي محرك‌هاي هزينه93۳٫۱۳٫۶٫۱٫۳تعيين مسائل مهم سازماني94۳٫۱۳٫۶٫۱٫۴راه‌هاي كاهش هزينه‌ها با تأكيد بر فعاليت‌هاي سازماني95۳-۱۳-۶-۲تجزيه و تحليل استراتژيك97۳٫۱۳٫۶٫۲٫۱قيمت‌گذاري محصولات97۳٫۱۳٫۶٫۲٫۲تجزيه و تحليل ارزش افزوده98۳٫۱۳٫۶٫۲٫۳استراتژي توليد محصولات98۳-۱۳-۶-۳تجزيه و تحليل ارزش99۳-۱۳-۶-۴بودجه‌بندي بر مبناي فعاليت100۳-۱۳-۶-۵هزينه‌يابي هدفي101۳-۱۳-۶-۶زنجيره ارزش102۳-۱۳-۷مراحل اجراي سيستم ABC در سازمان104۳-۱۳-۷-۱توجيه مديريت نسبت به تغيير سيستم فعلي و به كارگيري سيستم ABC104۳-۱۳-۷-۲برنامه‌ريزي جهت اجرا سيستم ABC109۳-۱۳-۷-۳جمع‌آوري اطلاعات112۳٫۱۳٫۷٫۳٫۱روش‌هاي جمع‌آوري اطلاعات113۳-۱۳-۷-۴طراحي مدل114۳٫۱۳٫۷٫۴٫۱تعريف و تشخيص فعاليت‌ها115۳٫۱۳٫۷٫۴٫۲ساختاردهي مجدد به دفاتر كل117۳٫۱۳٫۷٫۴٫۳ايجاد مراكز فعاليت119۳٫۱۳٫۷٫۴٫۴شناسايي محركت منابع121۳٫۱۳٫۷٫۴٫۵تعيين خصوصيات فعاليت‌ها122۳٫۱۳٫۷٫۴٫۶انتخاب محرك فعاليت123۳-۱۴ABC چگونه در سازمانها استفاده میشود124گروههای مسئول جهت راهاندازی سیستم ABC در سازمانها با توجه اندازه آن‌ها:134گروههای مسئول جهت راهاندازی سیستم ABC در سازمانها، با توجه به نوع صنعت:135خروجیهای عمده بدستآمده از استفاده از سیستم ABC:136خروجی عمده استفاده از سیستم ABC با توجه به اندازه شرکت:137خروجی عمده استفاده از سیستم ABC با توجه به نوع صنعت:138قابلیت اتکا بر سیستم ABC برای تصمیم سازی:139هزینه یابی بر مبنای فعالیت و انواع استراتژیهای کسب وکار:142۳-۱۵استراتژيهاي يكپارچگي145۳-۱۶استراتژيهای متمرکز148۳-۱۶-۱استراتژی رسوخ در بازار148۳-۱۶-۲استراتژی توسعه بازار149۳-۱۶-۳استراتژي توسعه محصول150۳-۱۷استراتژي هاي تنوع151۳-۱۷-۱استراتژي تنوع گرايي همگون151۳-۱۷-۲استراتژي تنوع گرايي غير همگون151۳-۱۷-۳استراتژي تنوع گرايي افقي152۳-۱۸استراتژي هاي تدافعي153۳-۱۸-۱استراتژي مشارکت153۳-۱۸-۲استراتژي کاهش153۳-۱۸-۳استراتژي واگذاري153۳-۱۸-۴استراتژي انحلال154۳-۱۹استراتژي هاي عمومي مايکل پورتر155۳-۲۰زنجيره ارزش و سيستم ABC:157۳-۲۱الگوي ۵ نيروي رقابتي مايكلپورتر(Michael E. Porte) و سيستم ABC:158۳-۲۱-۱الزامات قانوني وسيستم ABC:160۳-۲۱-۲هزینه یابی در پروژه ها وسيستم ABC :165هزینه یابی کیفیت و سيستم ABC167۳-۲۱-۲-۱ساختار هزینه های کیفیت168۳-۲۱-۳اصول اخلاقي درسازمانها و سيستم ABC:170۳-۲۱-۴الگو سازي از بهترين يا Bench marking ) BM ) وسيستم ABC:170۴بررسي صنعت كشتي‌سازي174۴-۱بازار جهانی کشتی:181۴-۲بازار جهاني ساخت كشتي‌هاي اقيانوس‌پيما183۴-۳بازار حمل و نقل دريايي188۴-۳-۱موقعيت نسبي کشورها در بازار ساخت کشتي189۴-۳-۲نفتکش ها189۴-۳-۳فله برها191۴-۳-۴کانتينربرها192۴-۳-۵کشتي‌هاي LNG193۴-۴تحولات جهاني قيمت ساخت کشتي (Price Developments)194۴-۵واکنشهاي جهاني به تحولات بازار ساخت کشتي (Responses to Market Developments)195۴-۵-۱اروپا196۴-۵-۲کره جنوبي197۴-۵-۳ژاپن197۴-۵-۴چين198۴-۶عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضاي صنعت کشتي سازي198۴-۶-۱جايگزيني ناوگان فرسوده200۴-۶-۲تقاضا براي افزايش ظرفيت201۴-۶-۳تقاضا براي کشتي در کوتاه مدت201۴-۷عوامل اثرگذار در بازار جهاني عرضه202۴-۸بررسي بازار ايران204۴-۸-۱بررسي بازار صادرات حمل محمولات فله، عمومي و کانتينر206۴-۸-۱-۱بررسي بازار صادراتي حمل محمولات فله206۴-۸-۱-۲بررسي بازار صادراتي حمل محمولات عمومي207۴-۸-۱-۳بررسي بازار صادرات حمل محمولات کانتينري207۴-۸-۱-۴بررسي بازار واردات حمل محمولات فله، عمومي و کانتينري208۴-۸-۱-۵بررسي بازار واردات حمل محمولات فله208۴-۸-۱-۶بررسي بازار واردات حمل محمولات عمومي208۴-۸-۱-۷بررسي بازار واردات حمل محمولات کانتينري208۴-۸-۲برآورد واردات و صادرات محمولات فله و شناورهاي موردنياز جهت حمل209۴-۸-۲-۱واردات و صادرات مواد فله209۴-۸-۲-۲ناوگان فله بر کشور در حال و آينده209۴-۸-۲-۳ناوگان آينده فله برها210۴-۸-۳برآورد واردات و صادرات کالاهاي کانتينري و شناورهاي موردنياز براي حمل210۴-۸-۳-۱واردات و صادرات کالاهاي کانتينري210۴-۸-۳-۲ناوگان کانتينربر کشور در حال و آينده211۴-۹برآورد ميزان كشتي‌هاي موردنياز ناوگان دريايي كشور212۴-۱۰جايگزيني شناورهاي كوچك و سنتي (لنج )215۴-۱۱مشخصات کلي لنج‌هاي موجود در کشور216۴-۱۱-۱انواع لنجها216۴-۱۲بررسي عوامل مؤثر بر ساخت و تعمير شناورهاي سنتي :217۴-۱۲-۱مسائل اقتصادي لنج217۴-۱۲-۲مسائل اجتماعي و فرهنگي218۴-۱۲-۲-۱تکنولوژي218۴-۱۲-۲-۲نيروي انساني219۴-۱۲-۲-۳انعطاف پذيري219۴-۱۲-۲-۴حفظ محيط زيست219۴-۱۲-۲-۵عمر شناور221۴-۱۲-۲-۶رعايت قوانين221۴-۱۲-۲-۷طراحي222۴-۱۲-۲-۸ابزار ساخت222۴-۱۲-۲-۹تجهيزات و ماشين آلات222۴-۱۳تحليل آماري پراکندگي لنج‌ها در بنادر ايران223۴-۱۳-۱كشتی های صيادی223۴-۱۳-۲طرح جايگزيني شناورهای سنتی224۴-۱۳-۳ظرفيت و استعداد‌هاي مجتمع‌هاي كشتي سازي داخل كشور و منطقه خليج فارس225۴-۱۴محصولات توليدي مورد نظر226۴-۱۵تعميرات و نگهداري229۴-۱۵-۱مكان تعمير شناور230۴-۱۵-۲هزينه تعمير شناور230۴-۱۵-۳استفاده از وام و تسهيلات230۴-۱۵-۴تشابه لنج‌ها و شناورهاي جديد با شناورهاي سنتي230۴-۱۵-۵– تسهيلات صندوق ذخيره ارزي234۴-۱۶بازار ساخت شناورهاي فلزي ( جايگزيني با لنج‌هاي چوبي )237۴-۱۷ساير ضرورتهاي منتج به جايگزيني شناورهاي موجود241۴-۱۸مزيتهاي كيفي نوسازي ناوگان براي بهره‌برداران لنج‌ها242۴-۱۹شرايط بالفعل بازار ساخت شناورهاي فلزي كوچك و متوسط246۴-۲۰مزيت مالي و اقتصادي جايگزيني لنجها (براي صاحبان شناور)247۴-۲۱ارائه اطلاعات کلي در خصوص شرکت كشتي‌سازي صدرا چابهار250۴-۲۲بررسي فرآيندهاي توليد و ساخت کشتي لندينگ کرافت254۴-۲۲-۱لندينگ كرافت(landing craft ) چيست ؟254۴-۲۳2- شرح فرآيندهاي ساخت كشتي254۴-۲۳-۱معرفي فرآيندهاي اصلي كشتي‌سازي254۴-۲۳-۲معرفي بخش‌هاي موجود در سايت كشتي‌سازي255۴-۲۳-۲-۱بخش بازاريابي و قراردادها255۴-۲۳-۲-۲بخش طراحي ومهندسی256۴-۲۳-۲-۳بخش فعاليت‌هاي داخل محوطه كارگاه‌ها (Indoor)256۴-۲۳-۳– روش ساخت:257۴-۲۳-۳-۱بخش مربوط فعاليت‌هاي خارج از محوطه كارگاه‌ها (روي پاركينگ‌ها) (Outdoor)268۴-۲۳-۳-۲بخش نصب تجهيزات كشتي در خارج از محوطه كارگاه‌ها270۴-۲۴منابع و مآخذ280۵فصل پنجم284۵-۱مروری بر سیستم فعلی محاسبه بهای تمام شده:284۵-۲توجیه مدیریت نسبت به تغییر سیستم فعلی و تشریح مزایای حاصل از بهکارگیری سیستم ABC286۵-۳جمعآوری اطلاعات مورد نیاز287۵-۴طراحی و ارائه سیستم هزینهیابی بر مبنای فعالیت (ABC)287۵-۵تعریف منشاء منابع291۵-۶ایجاد مراکز فعالیت293۵-۷ساختار دهی مجدد به دفاتر کل حسابداری293۵-۸انتخاب محرک هزینه294۵-۸-۱روش منطقی294۵-۸-۲روش علّی295۵-۸-۳روش درصد هزینهها295۵-۸-۴روش منافع دریافت شده295۵-۸-۵روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP)295۵-۹روشهای تخصیص هزینههای دوایر خدماتی300۵-۹-۱روش مستقیم300۵-۹-۲روش تخصیص یکطرفه300۵-۹-۳روش استفاده از معادلات همزمان (دوطرفه)301۵-۹-۴چگونگی تخصیص هزینههای مراکز فعالیت302۵-۱۰محاسبه بهای تمام شده به روش ABC303۵-۱۱تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده از مطالعه انجام شده368۵-۱۱-۱تفاوت قابل ملاحظه در بهای تمام شده شناورها368۵-۱۱-۲کاهش قابل ملاحظه زینههای عمومی و اداری و تشکیلاتی378۵-۱۱-۳
فرآیندهای متفاوت انجام فعالیتها، هزینههای متفاوتی را دربر خواهد داشت
سه فروند از لندینگ کرافتهای مورد بررسی در این مطالعه از یک نوع میباشند
(لندینگهای ۱۰۱ و ۱۰۲ و ۱۰۳)379۵-۱۱-۴هزینهها در مراکز فعالیت از یکدیگر تأثیر میپذیرند.380۵-۱۱-۵استفاده از روش ABC برای برون سپاری کارهای شرکت381۵-۱۱-۶تأثیر استفاده از سیستم ABC به روی رفتار سازمانی382۶فصل ششم384۶-۱خلاصه روند انجام مطالعه و کارهای انجام پذیرفته384۶-۲نتایج بدست آمده از انجام موضوع386۶-۳پیشنهادات388۶-۳-۱پیشنهاداتی برای مدیریت شرکت388۶-۳-۲پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی مرتبط با موضوع389

دانلود فایل

دانلود فایل پایان نامه بكارگيري سيستم «هزينه يابي بر مبناي فعاليت» در صنعت كشتي سازي

پایان نامه بكارگيري سيستم «هزينه يابي بر مبناي فعاليت» در صنعت كشتي سازي,هزینه یابی بر مبنای فعالیت,هزینه یابی,فعالیت,صنعت کشتی سازی,سیستم هزینه یابی,پایان نامه ارشد حسابداری,حسابداری,پایان نامه رشته حسابداری