پرسشنامه ارتباط تحقیق و پژوهش با افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پرسشنامه ارتباط تحقیق و پژوهش با افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پرسشنامه-ارتباط-تحقیق-و-پژوهش-با-افزایش-انگیزه-و-پیشرفت-تحصیلی-دانشجویانسؤالات پرسشنامه شامل پنج گزینه به شرح زیر است :الف ) کاملاً موافق   ب ) موافق ج ) تا حدودی    د ) مخالف     هـ ) کاملاً مخالفکه امتیازات آن به ترتیب زیر محاسبه می شود :الف ) 5 امتیاز        ب ) 4 امتیاز        ج ) 3 امتیاز         د ) 2 امتیاز         هـ ) 1 امتیازروایی بیرونی :روایی بیروین آزمون مورد نظر با اجرای پرسشنامه روی 10 نفر آزمودنی خارج از     جامعه ی آماری مورد تأیید قرار گرفت .پایانی :پایانی یک وسیله ی اندازه گیری عمدتاً به دقت نتایج حاصل از آن اشاره می کند . کاپلان و ساکوزا گفته اند : « پیایانی به دقت ، اعتماد پذیری ، ثبات ، یا تکرار پذیری نتایج آزمون اشاره می کند . » رابطه ی بین روایی و پایانی از این قرار است که یک آزمون باید پایا باشد تا بتواند روا باشد . اگر آزمونی در هر بار اجرا بر روی تعدادی دانش آموز نتایج مختلفی به دست بدهد آن آزمون یک آزمون پایا نخواهد بود و در واقع هیچ چیز را به درستی اندازه نخواهد گرفت . و اگر یک آزمون چیزی را به درستی اندازه گیری نکند هیچ اطلاع مفیدی به ما نخواهد داد .برای اینکه یک آزمون روا باشد باید نخست پایا باشد . یعنی پایایی شرط روایی است . اما روایی برای پایانی ضروری نیست .روش های تعیین پایایی متفاوت اند و ما آن ها را با استفاده از پیشنهادهای ایبل ، ویرسما و جورس و مورفی و دیوید شوفر به شرح زیر دسته بندی می کنیم : روش پایایی مصححان روش بازآزمایی ، روش فرم های هم ارز ، و روش های همسانی درونی ( روش دو نیمه کردن آزمون ، روش کودر ، ریچاردسون ، و روش ضریب آنمای کرونباخ ).دو پژوهشی که انجام شده از روش ضریب آنمای کرونباخ استفاده شد .  روش ضریب آلفای کرونباخ :کرونباخ واضع این روش تعیین پایایی است . در این روش ، اجزا یا قسمت های آزمون برای سنجش ضریب پایایی آزمون به کار می روند .روش آلفای کرانباخ در شرایطی که نمرات به صورت چند ارزشی باشد و به جای سؤال یا ماده ، آزمون از بخش ها یا قسمت هایی تشکیل شده باشد ، مثل زمانی که یک آزمون از تعدادی خرده آزمون تشکیل یافته است ، و بخواهیم از آن ها در محاسبه ی ضریب پایایی کل آزمون استفاده کنیم ، آن گاه از روش کرانباخ مطابق با فرمول زیر استفاده    می کنیم :فرمول (1 – 3)                                                 ضریب پایایی بدست آمده مثبت و نزدیک به ( 1+ ) است بنابراین آزمون با ضریب پایایی نسبتاً بالایی قابل قبول است و مورد تأیید قرار می گیرد . 

دانلود فایل

دانلود فایل پرسشنامه ارتباط تحقیق و پژوهش با افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پرسشنامه ارتباط تحقیق و پژوهش با افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان,دانلود پرسشنامه ارتباط تحقیق و پژوهش با افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان,پرسشنامه, ارتباط تحقیق و پژوهش با افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان