پروژه رشته برق – کنترل سرعت موتورهای القایی

پروژه رشته برق – کنترل سرعت موتورهای القایی

پروژه-رشته-برق--کنترل-سرعت-موتورهای-القاییسالهاست که نیاز به کنترل توان الکتریکی سیستمهای گرداننده موتور الکتریکی
و کنترل صنعتی وجود داشته است. این نیاز، به توسعه سیستم وارد- ﻟﺌونارد
منجر گشت تا ولتاژ dcمتغیری برای کنترل گرداننده های موتورهای dcبه دست
آید. با پیشرفت الکترونیک قدرت و ساخت کلیدهای حالت جامد، این امکان فراهم
شده است که با چاپرهای dc یا یکسو کننده های کنترل شده ولتاژ متغیر dc
ایجاد کرد. این کنترل کننده های ولتاژ از سادگی و قیمت پایینی برخوردار
هستند. موتورهای dc نسبتاً گران هستند و به خاطر داشتن کموتاتورها و
جاروبکها به سرویس و مراقبت بیشتری نیاز دارند. با این حال درایوهای dc در
بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار موتورهای ac
بر خلاف ساختار با تزویج ساده، دارای مشخصه شدیداً تزویج شده، غیر خطی و
چند متغیری هستند. کنترل درایوهای ac معمولاً نیازمند یک الگوریتم کنترلی
پیچیده می باشد که می تواند بوسیله میکروپروسسورها و یا میکروکامپیوترها به
همراه مبدلهای توان با سرعت کلیدزنی بالا انجام شود.
موتورهای ac دارای چندین مزیت هستند:سبک بودن(۲۰تا
۴۰درصد سبک تر از موتورهای dc معادل)، ارزان بودن و در مقایسه با موتورهای
dc به مراقبت کمتری نیاز دارند. در کاربردهای با سرعت متغیر، آنها به کنترل
فرکانس، ولتاژ و جریان نیاز دارند. مبدلهای قدرت، اینورترها وکنترل کننده
های ولتاژ ac قادر هستند که فرکانس، ولتاژ و جریان را برای برآورده کردن
نیازهای درایو کنترل کنند. این کنترل کننده های قدرت، که نسبتاً پیچیده و
گران هستند، نیاز به روشهای پیشرفته کنترل فیدبک همانند مرجع نمونه، کنترل
تطبیقی، کنترل حالت لغزشی و کنترل میدان گرا دارند. با این حال مزیتهای
درایو ac بیش از معایب آن است.

دانلود فایل

دانلود فایل پروژه رشته برق – کنترل سرعت موتورهای القایی

کنترل سرعت موتورهای القائی,درایو موتور القایی,درایو موتور سنکرون,موتورهای ac,سرعت متغیر,سرعت گشتاور دلخواه,اینورتر یکسو کننده,ساختمان موتور القایی,سیم پیچی های استاتور,امپدانس ورودی موتور,موتور ولتاژ ثابت