دانلود فایل ورد Word پروژه بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوم

دانلود فایل ورد Word پروژه بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوم

دانلود-فایل-ورد-word-پروژه-بهبود-پایداری-سیستم-های-قدرت-و-طراحی-پایدار-کننده-های-مقاومعنوان پروژه : بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوم تعداد صفحات : ۱۵۱ شرح مختصر پروژه : موضوعاین پروژه بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوممیباشد ، به قسمی که پایداری سیستم های قدرت در محدوده وسیعی از تغییرپارامترهای شبکه و تغییر شرایط نقطه کار تضمین شود.کنترل سیستم های قدرت ازقبیل ولتاژ ، فرکانس ، توان و … اهدافی است که در پایداری سیستم های قدرتدنبال آن می باشیم.بر این اساس در پروژه حاضر ابتدا به مطالعه اثر تغییرپارامترهای بر پایداری سیستم های قدرت تک ماشینه و چند ماشینه پرداخته میشود. سپس دو روش طراحی کنترل کننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله موردمطالعه به کار گرفته می شوند. سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یک روشجدید برای طراحی پایدار کننده های مقارم یا PSS ارائه می شود. در این روشمسئله طراحی پایدار کننده مقاوم به مسئله پایدار کردن مجموعه ای از مدلهایسیستم در نقاط کار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یک مسئله استانداردبهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل میگردد. سرانجام کارایی روش فوق در طراحی پایدار کننده های مقاوم برای یکسیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداریدینامیکی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش کلاسیک به اثبات میرسد. شرح مختصر پروژه بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاومدرفصل اول به بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه طراحی پایدار کننده هایمقاوم سیستم های قدرت اختصاص داده شده است.در فصل دوم نخست به بیان مفاهیماساسی در پایداری دینامیکی، و تشریح پدیده نوسانات با فرکانس کم در سیستمهای قدرت پرداخته می شود. مدلسازی سیستم تک ماشینه به منظور مطالعه پدیدهنوسانات با فرکانس کم، و روش طراحی PSS به کمک این مدل در قسمت های بعدیاین فصل صورت می گیرد. در بخش آخر فصل نیز مدلسازی سیستم های قدرت چندماشینه و نکات مربوط به آن مورد بررسی قرار می گیرد.   درفصل سوم ابتدا صورت مسئله کنترل مقاوم به طور کامل تشریح می شود. سپس بهتاریخچه کنترل مقاوم و سیر پیشرفت برخی از شاخه ای آن پرداخته می شود. درپایان فصل طی دو بخش جداگانه به توضیح روش های – Pick Nevanlinna وKharitonov که در ادامه مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم.طراحیکنترل کننده مقاوم با استفاده از روش – Pick Kharitonov برای سیستم قدرت تکماشینه و نقد و بررسی یک مقاله در این زمینه در ابتدای فصل چهارم (بخش(۴-۲)) صورت می گیرد. در بخش (۴-۳) پس از بدست آوردن معادلات فضای حالتبرای سیستم های قدرت چند ماشینه، به بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم سهماشینه در نقاط کار مختلف و طراحی PSS در یک نقطه کار ناپایدار می پردازیم.در بخش (۴-۴) اثر تغییر پارامترها بر پایداری این سیستم مطالعه شده و روشKharitonov جهت طراحی پایدار کننده های مقاوم مورد استفاده قرار می گیرد.در بخش (۴-۵) بهارائهیک روش جدید که با الهام از روش Kharitonov شکل گرفته است، می پردازیم.سپس این روش به منظور طراحی یک کنترل کننده مقاوم که در محدوده وسیعی ازتغییر شرایط نقطه کار پایداری سیستم را تضمین می کند، به کار گرفته می شود. درفصل پنجم ابتدا روش فوق در حل مسئله تداخل PSS ها مورد استفاده قرار میگیرد. سپس به طراحی کنترل کننده های فیدبک حالت بهینه بر اساس مجموعه ای ازمدلهای سیستم، و پاره ای نکات در این زمینه می پردازیم.فصل ششم نیز به یکجمع بندی کلی از پایان نامه و بیان نتایج اختصاص داده شده است.     مقدمه چکیده فصل ۱- مقدمه ای بر پایداری سیستم های قدرت ۱-۱- پیشگفتار ۱-۲- رئوس مطالب ۱-۳- تاریخچه فصل ۲- پایداری دینامیکی سیستم های قدرت ۲-۱- پایداری دینامیکی سیستم های قدرت ۲-۲- نوسانات با فرکانس کم در سیستم های قدرت ۲-۳- مدلسازی سیستمهای قدرت تک ماشینه ۲-۴- مدل ماشین سنکرون: ۲-۴-۱- معادله مکانیکی (نوسان): ۲-۵- طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS) ۲-۵-۱- مراحل طراحی PSS: ۲-۶- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه ۲-۷- ۲-۸- کنترل مقاوم ۲-۹- مسئله کنترل مقاوم ۲-۹-۱- مدل سیستم ۲-۹-۲- عدم قطعیت در مدلسازی ۲-۱۰- تاریخچه کنترل مقاوم ۲-۱۰-۱- سیر پیشرفت تئوری ۲-۱۰-۲- معرفی شاخه های کنترل مقاوم ۲-۱۱- طراحی کنترل کننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال ۲-۱۱-۱- بیان صورت مسئله ۲-۱۱-۲- تعاریف و مقدمات ۲-۱۱-۳- تئوری Nevanlinna – Pick ۲-۱۱-۴- ‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یک مسئله Nevanlinna–Pick ۲-۱۱-۵- طراحی کنترل کننده: ۲-۱۲- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای ۲-۱۲-۱- مقدمه و تعاریف لازم ۲-۱۲-۲- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای ۲-۱۲-۳- طراحی پایدار کننده های مقاوم مرتبه بالا فصل ۳- کنترل مقاوم ۳-۱- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت ۳-۲- طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick ۳-۲-۱- مدل سیستم ۳-۲-۲- طرح یک مثال ۳-۲-۳- طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick ۳-۲-۴- بررسی نتایج ۳-۲-۵- نقدی بر مقاله ۳-۳- بررسی پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه ۳-۳-۱- مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه: ۳-۳-۲- مشخصات یک سیستم چند ماشینه: ۳-۳-۳- طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت: ۳-۳-۴- پاسخ سیستم به ورودی پله: ۳-۴- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه ۳-۴-۱- اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی: ۳-۴-۲- مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای ۳-۴-۳- پایدارسازی مجموعه‌ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک‌های‌بهینه سازی ۳-۴-۴- استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم: ۳-۴-۵- استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم: ۳-۵- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه ۳-۵-۱- جمع بندی مطالب: ۳-۵-۲- طراحی پایدار کننده های‌مقاوم بر اساس مجموعه‌ای از نقاط کار ۳-۵-۳- مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید ۳-۵-۴- نتیجه گیری فصل ۴- طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت ۴-۱- استفاده از روش طراحی جدید در حل چند مسئله ۴-۲- طراحی PSS‌های مقاوم به منظور هماهنگ سازی PSS ها ۴-۲-۱- تداخل PSS‌ها : ۴-۲-۲- بررسی مسئله تداخل PSS‌ها در یک سیستم قدرت سه ماشینه ۴-۲-۳- استفاده از روش طراحی بر اساس چند نقطه کار در هماهنگ سازی PSS ‌ها ۴-۳- طراحی کنترل کننده های بهینه ( فیدبک حالت ) قابل اطمینان برای سیستم قدرت ۴-۳-۱- طراحی کننده فیدبک حالت بهینه ۴-۳-۲- کاربرد کنترل بهینه در پایدار سازی سیستم های قدرت چند ماشینه ۴-۳-۳- طراحی کنترل بهینه بر اساس مجموعه‌ای از مدلهای سیستم ۴-۳-۴- پاسخ سیستم به ورودی پله فصل ۵- استفاده از روش طراحی جدید در حل چند مسئله ۵-۱- بیان نتایج   عنوان پروژه : بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوم تعداد صفحات : ۱۵۱

دانلود فایل

دانلود فایل فایل ورد Word پروژه بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوم

دانلود فایل ورد Word پروژه بهبود پایداری سیستم های قدرت و طراحی پایدار کننده های مقاوم